שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל

הוכרזו המעומדים לפרסי קיפוד הזהב

"העיר הזאת" של תיאטרון האינקובטור מובילה במספר המועמדויות לפרסי קיפוד הזהב של הפרינג', שיוענקו בטקס שיתקיים ביום שישי בצהריים בתיאטרון יפו. שבע המועמדויות של ההצגה הן בקטגוריות הצגת השנה, במאי השנה והשחקן הראשי (שתיהן לעמית אולמן), שחקן המשנה (עומר הברון) והמוזיקה (עומר מור); אנסמבל השחקנים של ההצגה, להקת "ויקטור ג'קסון", מועמדת שני פרסים: מחזה ועבודה קבוצתית.

 ההצגות המועמדות נבחרו מבין 39 הצגות ויתמודדו ב-16 קטגוריות. בראש הטבלה, עם 12 מועמדויות לשבע הצגות, ניצב הגדול והמרכזי שבין בתי הפרינג', תיאטרון תמונע. אחריו בולט תיאטרון יפו עם מספר נאה של מועמדויות — 11, שש מהן להצגה "אום". גלית גיאת בדמות הזמרת אום כלתום מועמדת לפרס השחקנית הראשית.

המועמדות להצגת השנה, מלבד "העיר הזאת", הן "פספורט" מאת יעל קרמסקי; "רגע לפני שש" של מרכז שלומי לתיאטרון אלטרנטיבי ו"בורות" של תמונע ועמותת היוצרים אי"ב.

 

המועמדים לפרס במאי השנה (מלבד עמית אולמן) הם יעל קרמסקי ("פספורט"), יחזקאל לזרוב ("איגלו" של תמונע), פבלו זלצמן ושגית דמתי ("רגע לפני שש"). בקטגוריית מחזאי השנה מועמדים (חוץ מוויקטור ג'קסון): יוסי יזרעאלי על "מגנצה" של תמונע, ענבל גנצר - "החברות של אלוהים" בתיאטרון יפו, אריאל ברונז על "בורות".

 

לפרס השחקן הראשי מועמדים אלון פרידמן, "איגלו"; אבי גולומב, "בית בגן החיות" של תיאטרון יפו; דורון תבורי, "פספורט". ואילו לפרס השחקנית הראשית (מלבד גיאת) מועמדות יעל ברנפלד, "רכוש נטוש" של תיאטרון נוצר בבת ים; גילי בית הלחמי, "השולחן" בתמונע; נעמי יואלי, "פספורט".

לכתבה המלאה שהתפרסמה ב"הארץ" ב 11.11.14 לחץ/י כאן