שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל

הוכרזו הזוכים בפרס התיאטרון ע"ש אריק איינשטיין

 

ברכות לשחקנים דינה דורון ויוסף כרמון, חברי שח"ם, שזכו בפרס שחקני התיאטרון על שם אריק איינשטיין שהוענק מטעם משרד התרבות. הפרס הוענק כהוקרה והערכה לאמנים וותיקים ומובילים בתחומם על תרומתם החשובה לתרבות הישראלית.

בציון יום השנה למותו של איינשטיין, ז"ל פרסם משרד התרבות את רשימת הזוכים שנבחרו ע"י ועדות שיפוט בתחומי הזמר העברי, תיאטרון, קולנוע, ספרות, מוסיקה אמנותית, מחול ואמנות פלסטית. בראש חבר הנאמנים, אשר בחר את ועדות השיפוט, עמד השחקן, הבמאי מוני מושונוב וחברים בו גם גילה אלמגור, שלמה וישינסקי, נועם סמל וגל קנטי. בתחום התיאטרון שפטו: איציק ויינגרטיין, נורמן עיסא ויהודה אפרוני.

 

דינה דורון - שחקנית קולנוע ותיאטרון ומנחת סדנאות למשחק ולמשחק מול המצלמה. החלה את הקריירה האמנותית שלה על בימת תיאטרון ''הבימה'. שיחקה על בימת ברודווי, תיאטרון השייקספירי האמריקאי ובקאמרי. השתתפה בסרטי קולנוע ובהם, "חתונה מאוחרת", ו"אל תתעסקו עם הזוהן" (בתפקיד אימו של אדם סנדלר), וסדרות הטלוויזיה "רמזור", "חשופים", "בנות בראון", "שבתות וחגים" ועוד.

מופיעה על במות התיאטרון בארץ ובעולם 74 שנים. דינה שחקנית נפלאה ורקדנית מיוחדת במינה. השחקנית הישראלית הראשונה שהופיעה על במות ברודווי כאנה פרנק. שיחקה תפקידים רבים בתיאטרון הבימה והקאמרי, מורה למשחק לדור השחקנים הצעירים.

 

יוסף כרמון – שחקן ובמאי תיאטרון. שחקן 'הקאמרי' במשך יותר מ-50 שנה, במהלכן השתתף ב-40 הצגות. על משחקו ב"יסורי איוב" זכה בפרס כינור דוד. ביןתפקידיו הידועים, תפקיד הזקן במחזה "אשכבה". כרמון ביים גם מספר מחזות ובהם המחזה "יעקובי ולידנטל" מאת חנוך לוין.

כרמון שיחק בתיאטרון הקאמרי כ50 שנים. הופיע ב80 תפקידים גדולים מהמחזאות הקלאסית העולמית והישראלית. ובמשך 25 שנים עבד עם חנוך לוין והיה לשחקן המזוהה ביותר עם יצירותיו. בין השאר עסק בבימוי.