שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל

ביקור בית: איגוד הבמאים מארח את פורום מבקרי הקולנוע

האירוע הייחודי, שיתקיים בשני הקרוב (29/12) בתל אביב, יפגיש בין במאים למבקרים לשיחה גלויה על העויינות המובנת המתנהלת בין שני המקצועות מאז ומעולם. ייצגו את הסט: הבמאים מיה דרייפוס ונדב לפיד. ייצגו את המקלדת: חברי פורום המבקרים פבלו אוטין ויעל שוב. ינהל את הדיון: אריאל שוייצר. ההשתתפות חופשית, בהרשמה מראש בלבד. מספר המקומות מוגבל.

איגוד הבמאים מארח את פורום מבקרי הקולנוע. האירוע הייחודי, שיתקיים ביום שני הקרוב (29/12), החל מהשעה 20:00  בפאב "המעוז" (קינג ג'ורג' 32) בתל אביב, יפגיש בין במאים למבקרים לשיחה גלויה על העויינות המובנת המתנהלת בין שני המקצועות מאז ומעולם.

על מה ידובר? האם העויינות בין יוצרים למבקרים היא הכרח המאתגר את היצירה או מסרס אותה? עד כמה נכון המשפט שבמאים רבים אימצו, ש"בכל מבקר מסתתר יוצר מתוסכל"? למה במאים, מצליחים וותיקים ככל שיהיו, מתקשים לפתח עור של פיל בפני ביקורת שלילית? מה הם (אם בכלל) גבולות התנסחות בכתיבת ביקורת? האם כל ז'אנר ניתן לביקורת? כיצד העידן הטכנולוגי – שבו כל אחד יכול להיות מבקר, השפיעה על מאזן הכוחות?

ייצגו את הסט: הבמאית מיה דרייפוס (״ההיא שחוזרת הביתה״) הבמאי נדב לפיד (״השוטר״) (״הגננת״). ייצגו את המקלדת: המבקר פבלו אוטין (יו"ר פורום מבקרי הקולנוע) המבקרת יעל שוב (״טיים אאוט״). ינהל את הדיון: ד״ר אריאל שוייצר, מבקר וחבר מערכת בכתב העת הצרפתי ״קאיה דו סינמה״ (״מחברות הקולנוע״).

ההשתתפות באירוע אינה כרוכה תשלום, אך בשל אופיו האינטימי, מספר המקומות מוגבל. הבירות והנשנושים עלינו!

ההשתתפות בהרשמה מראש, אצל חן ג'יין זוהר - אחראית פרויקטים באיגוד הבמאים, באמצעות דוא"ל [email protected]

לינק לאירוע - http://www.directorsguild.org.il/siteFiles/1/45/12099.asp