שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל

שחקני "היידישפיל" בשח"ם

 
מגעים שהתקיימו בחודשים האחרונים בין 13 שחקני תיאטרון "היידישפיל", הביאו להחלטת השחקנים לבחור בשח"ם כארגון היציג שלהם. במהלך החודשים האחרונים פנו שחקני התיאטרון אשר אינם מיוצגים לארגון שח"ם בבקשה לייצג אותם.

ארגון שח"ם התחייב בפני ועד שחקני "יידישפיל" כי כל הפעילות למען השחקנים תתקבל תוך שיתוף פעולה מלא עם ועד השחקנים, שח"ם הינו גוף דמוקרטי ששם דגש על שימור כוחם של ועדי השחקנים הפועלים במסגרתו. שח"ם יפעל לחתימת הסכם קיבוצי אשר יעגן וישפר  את תנאי העסקתם של השחקנים בתיאטרון.

תיאטרון היידיש בישראל אשר הוקם ע"י מנהלו האמנותי הראשון, שמואל עצמון-וירצר, נוסד בשנת 1987 מתוך תחושת שליחות להחזיר לחיים ולשמר את היידיש, ולמקדה כתרבות עשירה ומשמעותית המהווה אבן יסוד חשובה בתולדות העם היהודי.

נזכיר כי החל משנת 2008, ארגון שח"ם מהווה איגוד יציג לשחקני "הקאמרי" "הבימה" "גשר" "החאן" ולאחרונה צורפו שחקני תיאטרון "חיפה"

אוהד קנולר, יו"ר ארגון שח"ם: " אנו שמחים על בחירתם של שחקני "היידישפיל" בשח"ם כאיגוד המקצועי המייצג ועל כך ששח"ם הפך להיות ארגון יציג של תיאטרון רפרטוארי נוסף, זוהי עוד דרך אבן חשובה במאבקם של השחקנים לשיפור תנאי העסקתם".