שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל

אירוע הסיום של פרויקט "חוצה ישראל" במסגרת תכנית "נותנים במה"

אירוע הסיום של פרויקט "חוצה ישראל": לאחר כמעט שנה של חזרות אינטנסיבית בהנחיית השחקן, עדי אייזנמן, העלו השבוע בני הנוער של חצור הגלילית, יסוד המעלה ורמת מגשימים את מופע הסיום "כבוד" בתיאטרון "צוותא". נשאו דברים באירוע: יו"ר שח"ם אוהד קנולר והשחקן עמוס תמם. כיבדו בנוכחותם: מנהלת תחום תרבות ואמנות בקהילה במשרד התרבות מזל סיימון, ראש מועצת חצור הגלילית שמעון סויסה, דביר בנדק, יפית אסולין ואהרון איפלה.

פרויקט "חוצה ישראל" של שח"ם  מתקיים במסגרת תכנית "נותנים במה" של משרד התרבות  ומטרתו הנגשת התיאטרון לפריפריה. הפרויקט כלל מפגשים עם בני נוער שעברו סדנאות משחק, יצירה והעשרה בכל תחומי הבמה ואמנות התיאטרון. כמו כן פגשו בני הנוער אומנים ויוצרים מתחום התיאטרון, הקולנוע והטלוויזיה וקיימו עמם דיאלוג וסדנאות אומן.

לאחר תקופה של התנסות חווייתית והבנה כללית של יסודות התיאטרון החל תהליך של חקירה ויצירה משותפת בנושא "כבוד". נושא זה מעסיק מאוד את בני הנוער אשר חיפשו דרכים שונות ומגוונות לטפל בנושא זה.  נושא זה נבחר לאחר פעילות משותפת לנערים והוריהם אותה הנחה השחקן דביר בנדק.

את בני הנוער ליוו והנחו במהלך הפרויקט השחקנים והאמנים: איציק לילך, עמוס תמם (במסגרת ההצגה "קזבלן" אותה הגיעו הנערים לראות בתל אביב), שרי גבעתי, שלומי אדרי, יפית אסולין, וחן אמסלם, שלום שמואלוב, דביר בנדק, אורנת למפרט ותיאטרון הגברת. בנוסף ליוו את הפרויקט האמנים גלעד שפירא,אמיר לקנר ואבי הלר.

במהלך הפרויקט נסעו בני הנוער מחצור הגלילית , יסוד המעלה ורמת מגשימים לתיאטרון הקאמרי, לצפות במחזמר "קזבלן" – כחלק מהנושא שעליו מתקיים הפרויקט השנה – "כבוד". בני הנוער יצאו להקלטות לקראת המופע, צלמו סרטוני וידאו יחד עם הקולנוען אבי הלר, ובראשם וידאו קליפ שצולם ברחבי חצור, לשיר "כל הכבוד"/קזבלן. בני הנוער תועדו בסרט שמסכם את התהליך בן תשעת החודשים.

עדי איזנמן, שחקן ומנחה פרויקט "חוצה ישראל" בחצור הגלילית: "התהליך המשמעותי ביותר היה בשיפור הדיאלוג בין בני הנוער לבין עצמם, ובינם לבין הוריהם. נאמר לי שלא זכור אירוע כזה בבית הנוער שבו הגיעו כ"כ הרבה אנשים מהקהילה, והסכימו ברצון לספר על עצמם ולדבר זה עם זה. אחד העקרונות החשובים ביותר בתיאטרון הוא הקשבה אמיתית לפרטנר ועל עקרון זה שמנו דגש רב במפגשים הראשונים עם בני הנוער. לאור הניסיון בשנה שעברה המטרה המשותפת בהעלאת מופע מגייסת מעצימה ומגבשת את בני הנוער ומהווה מקור גאווה לקהילה כולה".

אורי רשטיק, מרכז פעילות העמותה : מטרת פרויקט "חוצה ישראל" הינה לחשוף ולהכיר לבני נוער מהפריפריה את עולם המשחק- ההנאה, העבודה הקשה, ההתמדה, הסבלנות והיופי שבו. אנו שמחים על ההזדמנות שניתנה לנו בשח"ם, להוביל ולהפעיל את הפרויקט המצוי בחסות משרד התרבות, אשר הוכיח את יכולתו להעצים את בני הנוער ולאפשר להם לבטא את כישרונם ויכולתם בליווים של בכירי תעשיית המשחק בארץ".

לי-מיי חן, מנהלת הפרויקט בשח"ם : "זו השנה השנייה שבה אני מלווה את הנערים והנערות מחצור הגלילית. ב-2012 הייתה לנו חוויה ראשונה, מרגשת ומאתגרת. לבנות קבוצת תיאטרון בפריפריה יש מאין, כאשר חצור הגלילית במרכז ו"המרכז" מגיע אליה. חיכינו בהתרגשות להמשיך ולהעשיר את החבר'ה בכל הכלים התרבותיים והאמנותיים שהארגון שלנו יכול לתת גם בשנה זו. אמנים מהשורה הראשונה עלו לרגל לפגוש את הנערים ולהתרגש יחד איתם. היה לי העונג להרכיב את הפאזל הנפלא הזה של חיבור בין האמנים לבני הנוער".

אירוע סיום נוסף יתקיים בתאריך ה-12.2.2015 בשעה 19:30 בהיכל התרבות חצור הגלילית

שח"ם מפעיל את פרויקט "חוצה ישראל" במסגרת תכנית "נותנים במה" , בתמיכת משרד התרבות. במסגרת הפרויקט הוזמנו בני נוער (כיתות ח-י"ב) מחצור הגלילית ,יסוד המעלה ורמת מגשימים ומהעיר שדרות לקחת חלק ללא תשלום בסדנאות משחק אחת לשבוע למשך כשנה, עם בכירי השחקנים בישראל. בני הנוער שלקחו חלק בפרויקט מהעיר שדרות עתידים גם הם להעלות מופע סיום בחודש מאי.

לכתבה שפורסמה בנושא ב Ynet ב12/2/15 לחץ/י כאן