שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל

איגוד הבמאים מזמין: פיץ′ בדקה!

במסגרת האירוע החדשני, שיתקיים ב-25/2, ביום רביעי הקרוב, בלבונטין 7 בשעה 19.00, בתל אביב, יודגמו, בין השאר, עקרונות הפיץ' בדקה - המוכר בכינויו "פיץ'  המעליות". כמו כן, תיערך סימולציה של מספר פיצ'ים קצרצרים מול אנשי הטלוויזיה והקולנוע: נפתלי אלטר ויורם מנדל. הכניסה חופשית, בהרשמה מראש בלבד

הסיכוי להגיע לפיצ'ינג מתוכנן בפני פאנל שופטים/זכיינים/מפיקים עם סדרה או סרט חדש הוא לא מאוד גבוה, ממגוון סיבות. לעומת זאת, הסיכוי להיתקל באותם אנשי מקצוע משפיעים בפסטיבל, הקרנה או במעלית של קופת חולים, ושם לנסות "למכור" להם רעיון - בשניות ספורות - הוא גדול משמעותית, בטח בארצנו הקטנטונת.

 

"פיץ' בדקה" - או בכינויו השגור, "פיץ' המעלית" - דורש מיומנויות שונות מאלו של הפיצ'ינג הסטנדרטי. בניגוד למסגרות  הפיצ'ינג הממוסדות, בהן עומדים מול המציג שופטים שכבר קראו סינופסיס או הצהרת כוונות ויודעים דבר או שניים על המציג וכוונותיו, ב"פיץ' בדקה" מציג הפרויקט נאחז אך ורק ברגע הגורלי של המפגש החפוז בינו ובין הגורם הבכיר. איך נערכים לפיץ' ספונטני?

 

איגוד הבמאים מזמין לאירוע חדשני במסגרתו יודגמו, בין השאר, עקרונות הפיץ' בדקה - או בכינויו השגור, "פיץ' המעלית".

האירוע, שיתקיים ב-25/2 בשעה 19.00 בלבונטין 7 בתל אביב, ייפתח בהרצאה של ענת סלע ענבר - ראש המסלול לטלוויזיה במכללת ספיר, אשר תקיף את נושא הפיצ'ינג בכלל ועקרונות הפיץ' החפוז בפרט. בחלקו השני של האירוע, תיערך סימולציה של מספר פיצ'ים קצרצרים, מול אנשי הטלוויזיה והקולנוע נפתלי אלטר ויורם מנדל (בהתאם לז'אנר המוצג), במסגרתה תינתן למשתתפים הזדמנות לאימון בהצגת פרויקט בדקה בודדת. בסיום כל פיץ' יינתנו פידבקים מקצועיים, דגשים והכוונה.

 

ענת סלע ענבר - יוזמת ומקימת מסלול לימודי הטלוויזיה במכללת ספיר, וכן, מרכזת את תחום סדנאות ואירועי הטלוויזיה בפסטיבל קולנוע דרום. בוגרת לימודי תואר ראשון בקולנוע מאוניברסיטת תל אביב ו-MFA בטלוויזיה וברדיו מאוניברסיטת ניו יורק.

 

יורם מנדל - מפיק ועורך תוכן ותסריט. החל את הקריירה הקולנועית שלו בארצות הברית, בשנות ה-80, בהפקת סרטים עצמאיים רבים, ביניהם, סרטו של טום דיצ'ילוJohhny Suede, בכיכובם של בראד פיט וקתרין קינר. בין השנים 2000 – 2005 שימש מנדל בתפקיד עורך תוכן דרמה בחברת JCS הפקות, ובתפקידי פיתוח תסריטים ותכנים לקולנוע ולטלוויזיה בהוט וביס. בשנים האחרונות היה שותף בעבודה על הסדרות: "זגורי אימפריה", "עספור", "תמרות עשן", "הבורר", "מסכים" ועוד.

 

נפתלי אלטר - מלחין, מפיק, תסריטאי ובמאי. בשנות ה-70 וה-80 אלטר הפיק וכתב תסריטים ומוזיקה לסרטיו של אסי דיין, בהם "חגיגה לעיניים","יופי של צרות" ,"מלך ליום אחד" ו"בחינת בגרות". ב-1976 כתב יחד עם דיין את התסריט לסרט "גבעת חלפון אינה עונה". במהלך שני העשורים האחרונים, אלטר אייש משרות מפתח בתעשיית הקולנוע והטלוויזיה, בהן: מנהל מחלקת הדרמה של זכיינית ערוץ 2 רשת, מנהל מחלקת הדרמה של הוט ומנהל קרן הקולנוע הישראלי.

 

הכניסה חופשית, בהרשמה מראש בלבד.

למידע נוסף לחץ/י כאן

להרשמה, שאלות ובירורים - באמצעות דוא"ל: [email protected]