שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל

זה לא משחק!

תופעת הטרדות מיניות, הניצול והפגיעה מינית הינן תופעות קשות ומכעיסות אשר פוגעת ומסכנת את כולנו. כנגד תופעה פסולה זו שם לעצמו ארגון שח"ם מטרה להילחם בתופעה פוגענית ופסולה זו בתעשייה ולהכריז בקול רם וברור: " הטרדות מינית- זה לא משחק! "

 

בעבודה משותפת, לאורך זמן, תוך התאמת לשון החוק לעולם התעשייה והתרבות של השחקנים והשחקניות, פעלו במשותף שח"ם ומרכז הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית בתל אביב, תוך ליווי משפטי צמוד של שני המוסדות, וניסחו אמנה הקוראת למלחמה נגד התופעה תוך יצירת גבולות ברורים, על מותר ואסור, כבוד הדדי ויצירת מרחב מוגן לכל שחקן ושחקנית, יוצר ויוצרת, צעירים ו-וותיקים. האמנה עוסקת ומסבירה על שמירת גבולות השחקנים והשחקניות והכל במטרה ליצור קווים מנחים ברורים לשמירה על כבודם וכבודן של השחקנים והשחקניות.

 

במהלך החודשים האחרונים פנינו לבתי הספר למשחק, למוסדות התרבות והתיאטראות, גדולים וקטנים, על מנת להציג בפניהם את האמנה, תוך קריאה מכיווננו לאמץ אותה ולקבוע ממונים לטיפול בתלונות על פגיעה מינית במוסדם. ההיענות הייתה אדירה וכיום האמנה נמצאת כחלק סדיר ממסדות תרבות ובתי ספר רבים בארץ.

 

בתאריך 4.9.15 תתקיים אסיפה מיוחדת, אשר במהלכה תוצג האמנה המודפסת ותחולק לנוכחים ולנוכחות, יתקיים פאנל בנושא ויוצגו תוכניות להמשך הדרך.

 

נשמח מאוד לראותכם ולראותכן באירוע חשוב זה- ניתן להירשם בקישור מטה.

 

לסרטון הראשון ביוטיוב:   https://youtu.be/WE1kiTrYqOQ 

לסרטון השני ביוטיוב:https://youtu.be/XvtS0DlBL8M