שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל

תחילת מגעים בין שח"ם ל -"קשת" לחלוקה הוגנת של תמלוגים לשחקנים במכירת תוכן ישראלי לחו"ל

בשנים האחרונות אנו עדים לפריחה בעולם התרבות והיצירה הישראלית. פריחה הבאה לידי ביטוי בפיתוח וקידום סדרות ותוכניות אשר זוכות לנתוני רייטינג גבוהים ולתגובות אוהדות ברחוב הישראלי.

 

כפועל יוצא מאותה פריחה ויצירה, אנו גם זוכים לראות מכירת תכנים רבים לחו"ל, אם בשימור הסדרה במלואה, דיבובה או הוספת תרגום בשפה המקומית ואם ביצירת פורמט זהה בשפה אחרת. תופעת מכירת תוכן ישראלי לשוק הבינלאומי, התקיימה גם בעבר אך בשנים האחרונות אנו בשח"ם שמחים וגאים לחזות כיצד טפטוף קל זה הופך לגל סוחף של עניין והערכה לשוק תוכן המקור הישראלי ולשחקניו.

 

לצד חשיבות ההיכרות וההערכה העולמית הגוברת ליצירת המקור הישראלית, הכניסה לשוק הבינלאומי ומכירת הסדרות והתכנים לקהלים חדשים, טומנת בחובה גם רווח כלכלי והכנסות רבות ממכירת התכנים לחו"ל. מרווח זה זוכים ליהנות גורמים רבים בדרך: המפיקים והזכיינים, התסריטאים והבמאים, כאשר לצערנו דווקא השחקנים אינם זוכים ליהנות מפרי עבודתם זה.

 

הגדלת כמות מכירת תכני המקור הישראלי לשוק הבינלאומי, מחייבת שינוי תפיסה בחשיבותם של השחקנים להצלחת המכירה ומחייבת הכנסתם למשוואה כגורמים חשובים ואינם נפרדים מהצלחת הסדרה.

 

לפיכך החל שח"ם בקידום מהלך עם הזכיינית "קשת" מתוך מטרה לייצר מערך הוגן יותר של חלוקת רווחים בעקבות מכירת תוכן לחו"ל, חלוקה אשר לא שוכחת את מקומם של השחקנים והשחקניות בהצלחת הסדרה.

 

נמשיך לעדכן בהמשך.

 

לכתבה בוואלה בנושא: http://b.walla.co.il/item/2900731