שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל

בית הספר למשחק "יורם לוינשטיין" מצטרף וחותם על אמנת שח"ם נגד פגיעה מינית בתעשייה

 

בפגישה שהתקיימה במשרדי הסטודיו, דנו המשתתפים בדרכים לקידום הנושא בבית הספר בפרט ובתעשייה בכלל, תוך התמקדות בחשיבות הנושא וההבנה כי ישנה חשיבות גדולה בהצפת הנושא והפיכתו לנושא עליו מדברים בגלוי, קבלה והנגשת עזרה וכלים לזקוקים להם. בסופה של הפגישה חתם יורם לוינשטיין על האמנה.

בפגישה לקחו חלק מנהל הסטודיו יורם לוינשטיין, אורי רשטיק- מרכז פעילות שח"ם, לילך סגל- המנהלת האומנותית והפדגוגית בסטודיו, יפה ענתבי- המנהלת האדמיניסטרטיבית בסטודיו, שולי שיינדל- דובר שח"ם וממונה הטיפול בהטרדות מיניות בשח"ם והשחקנית שרה פון שוורצה, שלימדה בסטודיו וחברה בוועד המנהל בשח"ם.

עם חתימתו על האמנה מצטרף "הסטודיו לאומנות התיאטרון מיסודו של יורם לוינשטיין"  למספר רב של מוסדות ובתי ספר אשר הצטרפו לקריאתו של ארגון שח"ם וחתמו על אמנת שח"ם. בין רשימת החותמים ניתן למצוא את : הבימה, הקאמרי, גשר, חאן, סמינר הקיבוצים, בית צבי, בית הספרMove  ועוד עשרות מוסדות ותיאטראות נוספים.

במסגרת החתימה על האמנה מדגיש ארגון שח"ם את חשיבות ההקפדה על מינוי ממונה לטיפול בתחום טיפול בדיווחים על פגיעה מינית בתחומם- כפי שמחייב החוק, מדגיש את חשיבות תליית ופרסום האמנה בשטחם, מתוך מטרה לקדם את השיח בנושא, להקל ולהנגיש את הכלים והאפשריות העומדים בפני הזקוקים וזקוקות להם וכל זה כחלק מתוך תהליך ששח"ם מוביל במטרה להילחם בתחום הפגיעה המינית בתעשייה.

יורם לוינשטיין, מנהל בית הספר: "בית הספר יורם לוינשטיין גאה לחתום על אמנה זו מתוך מטרה ברורה לשבור את קשר השתיקה. מטרתנו כבית ספר ומוסד חינוכי היא יצירת סביבת עבודה בטוחה, המאפשרת יצירה, פורה ומפרה ובו בזמן מאפשרת שיח בזמן אמת, כלים וכתובת לטיפול בזמן אמת בפגיעה או הטרדה מינית בלומדים/ות בבית הספר, בית הספר מקפיד לקדם את השיח בנושא עם ומול התלמידים והמורים, ומומנה אשר דלתה פתוחה וזמינה תמיד לכל אחד ואחת הזקוקים לה. החתימה על אמנת שח"ם הינה המשך הדרך בה נקט בית הספר מזה שנים רבות והוא שמח על כך שהיא מאוגדת באמנה מכובדת, אמנה  המחייבת את כל המוסדות לפעול על פיה."

שרה פון שוורצה, שחקנית וחברת הוועד המנהל בשח"ם: "כמי שלקחה חלק בפעילות בית הספר של יורם לוינשטיין וכחברת וועד מנהל בשח"ם, אשר שם לעצמו כמטרה את המלחמה בפגיעה מינית בתעשייה, אני שמחה וגאה על הצטרפותו של יורם ובית הספר למעגל החותמים על האמנה. בית הספר של יורם לוינשטיין פועל בשנים האחרונות למלחמה בפגיעה מינית בתעשייה וחתימתו על אמנת שח"ם היא צעד חשוב ונוסף בדרכו."

אורי רשטיק, מרכז פעילות שח"ם : "אנו שמחים מאוד על הצטרפותם של בית הספר יורם לוינשטיין לדרך וחתימתם על אמנת שח"ם למלחמה בפגיעה המינית בתעשייה. יורם וצוות ההנהלה בבית הספר אימצו את האמנה לליבם מתוך הכרזה בקול ברור כי היא תשמש אותם ככלי לימודי-חברתי ליצרית שיח פתוח ונרחב בין התלמידים והתלמידות בבית הספר, להנהלה וצוות המורים במקום. אנו מודים להם על שיח חיובי ופורה והכל מתוך דאגה אמיתית לקידום נושא חשוב זה, בתחום בית ספרם ובתעשייה כולה. אנו רואים בהם שותפים טבעיים ומובילים בתהליך חשוב זה של הטיפול בפגיעה מינית בתעשייה גם בהמשך הדרך."

אוהד קנולר, יו"ר שח"ם: " להצטרפותו של יורם והסטודיו לרשימת החותמים על האמנה, ישנה חשיבות גדולה בקידום נושא חשוב זה. בית הספר של יורם ניצב בראש בתי הספר ללימוד משחק בארץ והצטרפותם היא תוספת חשובה ומשמעותית ומהווה חיזוק חשוב מאוד במלחמה נגד פגיעה מינית בתעשייה. אנו בשח"ם רואים בפעילות למידור הפגיעה המינית כאחת החובות החשובות ביותר של הארגון כחלק מהדאגה שלו לחבריו וחברותיו ואנו נמשיך לפעול בכל הכוח בנושא."