שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל

הישג חשוב ומשמעותי במאבק המדבבים

 

חברות וחברים יקרים, שמחים ליידע אתכןם על התקדמות המו"מ והמאבק שלנו לשיפור התנאים והשכר בענף.

אנו גאים לומר כי לאחר שבועות ארוכים של דיונים ושיחות, יש בידנו הסכם חדש, טוב ומשופר לטובת המדבבים עם אולפן הדיבוב  "דאבידאב". מדובר בהסכם חדש אשר משפר מאוד את תנאי השכר של המדבבים באולפן ואנו מאוד גאים בו.

 

בין השיפורים והתיקונים שנחמתו בהסכם החדש:

שחקן הדיבוב שמלאו לו 21 שנים, יהיה זכאי לתמורה מינימלית בעבור שירותי דיבוב לסדרות טלוויזיהעל סך 150 ש"ח עבור שעת דיבוב ראשונה כולה או חלקה.

שחקן הדיבוב שמלאו לו 21 שנים, יהיה זכאי לתמורה מינימלית בעבור שירותי דיבוב לסרט קולנוע עצמאי על סך 200 ש"ח עבור שעת דיבוב ראשונה כולה או חלקה.

שחקן הדיבוב שמלאו לו 21 שנים, יהיה זכאי לתמורה מינימלית בעבור שירותי דיבוב לסרט קולנוע מייגו'ר על סך 300 ש"ח עבור שעת דיבוב ראשונה כולה או חלקה.

 

(תעריף זה יחול גם על דיבוב טריילר לסרטים אלו ).

 

שחקניות דיבוב אשר גילם בין 16-21 יהיו זכאים לסכומים אחרים בגין עבודתם.

בנוסף, נקבעו הגדרות ברורות וקבועות על מקרים בהם ישנם ביטולים, עיכובים ושינוי בשעות

ההקלטות- את תוכן ההסכם כולו תוכלו לראות כאן.

 

החתימה ושיתוף הפעולה עם אולפן "דאבידאב" הינם משמעותיים וחשובים מאחר והם מהווים את התנאי הבסיס והמינימום שיחייבו גם את שאר האולפנים לפעול ולשלם בהתאם.

מייד בתום החתימה על ההסכם החדש מול "דאבידאב", פנה שח"ם במכתב רשמי לכל הערוצים, גופי השידור והזכיינים המתאימים בעניין ההתקדמות אשר נעשתה וכן על כך כי ישנו הסכם ראשון חתום על אולפני "דאבידאב". הודענו לכלל הגורמים בתעשייה כי ארגון שח"ם מדגיש את החשיבות בעבודה מול אותו אולפן אשר חתם ראשון והתחייב לשפר משמעותית את שכר שחקניות הדיבוב החברים בשח"ם וקראנו להם להעמיק ולהרחיב את שיתופי הפעולה המקצועי איתו.

במקביל הודענו לכל האולפנים בשוק כי הסכם ראשון נחתם ונסגר וכי הם מוזמנים להצטרף בחתימה על שיפור תנאי שכרם של המדבבים העובדים איתם שנים ארוכות מתוך אחריות ודאגה להמשך קיומו של ענף הדיבוב בארץ.

חשוב לנו לחדד כי על פי ההסכם, התנאים המשופרים והשכר החדש יחולו אך ורק על מדבבים חברי שח"ם ולא על גורמים מבחוץ, אשר אינם מאוגדים תחת מאבק המדבבים וארגון שח"ם וזאת בשל החשיבות בדאגה למדבבים המאוגדים. את אישור החברות המיוחד לחבריות שח"ם ניתן לקבל דרך פנייה להדר מקשרי חברים : 03-6290065 או במייל: [email protected]

לדוגמא של הטופס המדובר-לחצו כאן

אנו מנצלים הסכם חשוב זה לשם קבלת רוח גבית ועידוד להמשיך בשיא הכוח ולהמשיך במאבקנו עד לחימת כלל האולפנים על התנאים החדשים והמשופרים. מכיוונכםן אנו שבים ומבקשים את תמיכתכם, סבלנותכם והבנתכם כי תהליכים כאלה ושינויים משמעותיים- לוקחים זמן.

אנו קוראים לכל אחד ואחת מכם אשר חווה איומים, מרומזים או בוטים, לפנות אלינו או לחברי וועד המדבבים במיידי ואנו נפעל מייד בנושא.

 

בתמונה: אורי רשטיק, טל ירדני, אוהד קנולר, עמי אופיר וענבר שטגר-עזרא.

 

  הסכם דאבידאב
  נספח