שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל

סדנת אימפרוביזציה בהנחייתה של סביטרי סלנט

 

חבריות וחברי שח"ם מוזמניםות לקחת חלק בסדנה ייחודית אשר תתקיים במשך שבוע חול המועד פסח הקרוב.

 

"שנים רבות אני שואבת השראה מתורתו של קית' ג'ונסטון, מורה ומנחה ותיק שפיתח שיטות מרתקות להתגבר על המבקר הפנימי ולאפשר אימפרוביזציה משוחררת ומהנה. השתתפתי בסדנת אמן בהנחייתו בלונדון, ויצרתי קורס בן 5 מפגשים המבוסס בעיקר על שיטתו, עם קצת השראה ממקורות נוספים. מדובר באימפרוביזציה מרובת תרגילים ומשחקים המשלבים עבודה על פיתוח נרטיב ספונטני, עבודה מנתונים סודיים (שגורמים לנו לעבוד ממקום פחות שכלי ויותר אינטואיטיבי), עבודה בה התחשבות בהנאה של הפרטנר היא מטרה נעלה, ועוד פנינים משמחות ומסקרנות."

 

 

הסדנה תתקיים בחול המועד פסח 24-28.4.16, בימי ראשון עד חמישי, בשעות 10:00 – 13:00, בכיתת החזרות בשח"ם.

עלות הסדנה: 450 ₪ בלבד.

שימו לב: השתתפות לחברי שח"ם בלבד.

 

פרטים נוספים והרשמה אצל לי מיי:

 [email protected]  או בטלפון: 03-6298472

 

 

 

תיאור הסדנה :

 

מפגש 1: תרגול שימוש במח האסוציאטיבי כדי לעקוף את המח המתכנן. הצדקות- מציאת קשר בין חפצים וארועים רנדומלים, ויצירת סיפור קצר. "ואז מה קורה"- אימון לקידום ההתרחשות הבימתית למקום המובן מאליו במקום "לחפש" את היצירתי. שימוש בחריזה ככלי עוקף תכנון הבנוי על דיאלוג. עבודה מתוך חדווה הדדית (האם הפרטנר שלי נהנה ממני כפרטנר?)

מפגש 2: מוסיקה כהשראה לתנועה והתרחשות בימתית. קידום העלילה באמצעות שאלות ותשובות המביאות אותנו למקום אוטומטי ולא מהסס. עבודה עם סלואו מושן.

מפגש 3: היכולת להיות מושפע- תרגול כניסה לבמה ללא רעיון ולפעול ממה שמתעורר באותו רגע. "Tilt"-יצירת פלטפורמה של יחסים מבוססים ומציאת tilt המשנה הכל. עבודה עם פרטנר דמיוני על הבמה (רק קולו נשמע- מדובב על ידי שחקן אחר) וקידום הנרטיב.

מפגש 4: הצדקות- פעולות פיסיות המקבלות משמעויות משתנות. ג'יבריש ותרגום. מומחה שמתראיין על התמחותו "ההזויה" ומסביר בהגיון בדיוק איך זה עובד- זהו תרגול בשטף ורבאלי והצדקות. תרגול מעבר מ"דיבור על" לעשייה על הבמה. העמקה בתרגול קבלת tilt המוצע על ידי הפרטנר והרחבת השפעתו על הסצנה.

מפגש 5: סטטוס- אחד הכלים המרתקים להפיכת דינמיקה בין שחקנים ל"אמיתית" יותר. אלו יחסי כוחות על הבמה, וחקירה כיצד לכל סטטוס יש מאפיינים פיסיים ברורים המשפיעים על הרגשת השחקן והתנהגותו הספונטנית. חילוף סטטוס במהלך סצנה והשפעתו על מהלך ההתרחשות. משחקים שונים המתרגלים רעיון זה.

תרגול נרטיב בו ה"אחריות" מתחלקת בין ה"מספר" לשחקנים. שימוש ברשימות "התנהגות אופיינית ל...." לצורך בניית דמות "מיידית", ויצירת סצנות.