שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל

יש רופא באולם?!

ארגון שח"ם בשיתוף פעולה מיוחד עם מד"א ללימוד שחקנים ושחקניות החייאה, עזרה ראשונה והצלה - בואו לקחת חלק בהכשרה המצילה חיים.
 
 

לפני מספר שבועות החל ארגון מד"א לקדם מיזם חדש בשם "נאמני חיים" מתוך מטרה כי כל אזרח בעל הכשרה בסיסית בעזרה ראשונה יוכל לקחת חלק במערך כוננים נרחב אשר יוכל להעניק עזרה ראשונה ומענה טיפולי ראשון עד להגעת כוחות הצלה למקום במקרה הצורך.

הרעיון העומד בבסיס המיזם הענק והחדשני - הוא שכל אזרח שעבר הכשרה בסיסית של כ-20 שעות בעזרה ראשונה, מסוגל לבצע פעולות החייאה בסיסיות בחולה שלקה בדם לב – ובכך להגביר את הסיכויים להציל את חייו.

 

לאחר סיום ההכשרה, מתקינים המתנדביםות יישמון (אפליקציה) אשר יאתר את המתנדבים שנמצאים במרחק של דקות בודדות מהמקום בו דווח למוקד מד"א על חולה שנזקק להחייאה ותזניק אותם למקום במקביל להזנקת צוותי מגן דוד אדום ולהדרכה טלפונית הניתנת על ידי החובשים והפרמדיקים במוקדי מד"א – זאת עד להגעת האמבולנס למקום האירוע.

 

מחקרים רבים הוכיחו כי במקרים רבים של הצלת חיים,לזמן התגובה הראשוני ותחילת הטיפול בחולה עשויות להיות משמעויות גורליות באשר לסיכויים להציל את החולה ובעוד אמבולנס וצוותי סיוע מוקפצים מיידית למקום עדיין טיפול ראשוני מהיר יותר, המבוצע על ידי אזרחים מספק יתרון רב ומעלה בעשרות אחוזים את הסיכוי להצלת הנפגעים עד להגעת האמבולנס.

 

שיתוף הפעולה בין הארגונים הינו טבעי והגיוני הן בשל הרצון להרחיב את מספר בעלי הידע של עזרה ראשונה במרחב הציבורי ע"י מד"א והן בשל המקרים הרבים להם אנו עדים בשנים האחרונות על צופים אשר התמוטטו במהלך הצגה או אנשי צוות ושחקנים אשר חשים ברע על סטים של סרטים ותוכניות ונזקקים לסיוע רפואי ולעיתים אף להחייאה.

 

בימים אלו הסתיימה קבוצת לימוד ראשונית-ניסיונית של שיתוף פעולה בין מד"א לשח"ם ואשר הכשירה מספר שחקנים ושחקניות לתפקידי "נאמני חיים", תוך שהיא מתאימה את שעות הקורס לשעות העובדה של השחקנים ולצרכים המיוחדים של התפקיד.

את הקבוצה הנחתה השחקנית ימית סול, חברת שח"ם ומתנדבת מד"א שנים רבות. לקחו בו חלק השחקנים: ריקי בליך, אוהד קנולר, יובל סגל, מאי מיכאלי והילי לואיס.

בשבועות הקרובים תיפתח סדנת הכשרה נוספות ואתםן מוזמנים להצטרף אליה- בידיכם להציל חיים!

להרשמה ופרטים נוספים, מוזמניםות לשלוח מייל עם פרטים אישיים וטלפון למייל: [email protected]

  

לסרטון קמפיין "נאמני חיים": לחצו כאן