שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל

איגודי היוצרים והעובדים נגד סגירת תאגיד השידור הישראלי

 
יום שלישי האחרון (27.09.16)  יו"ר הקואליציה דוד ביטן הגיש על שולחן הכנסת הצעת חוק לסגירת תאגיד השידור הישראלי.  מדובר בלא פחות מאשר התעללות בעובדי רשות השידור ועובדי תאגיד השידור הציבורי "כאן" , אלפי משפחות שאינן יודעות מה תביא איתה השנה החדשה, ואפילו אינן יכולות להתחיל לחפש עבודה חדשה.

מרגע שעבר חוק השידור הציבורי הישראלי בשנת 2014 ביוזמת ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, התאגיד נמצא תחת מתקפות מידי אותם אנשים אשר הקימו את התאגיד, יד אחת בונה ויחד אחת הורסת.

החוק אותו מנסה לקדם יו"ר הקואליציה הוא חוק הפוגע בזכותם של אזרחי ישראל לקבל ערוץ ציבורי מנותק מן הפוליטיקה הפועל כשהאינטרס הציבורי עומד לפניו. אבל ביטן לא רק מעוניין להחזיר את הגלגל אחורה, אלה שהוא מעוניין לפגוע עוד יותר בזכויות הציבור הישראלי, ולגרום לערוץ להיות תלוי אף ורק בפוליטיקאים:

  • בחוק רשות הציבור הישן בדומה לחוק התאגיד ישנו איסור זיקה לפוליטיקאים, בהצעתו של ביטן אין את האיסור הזה, דבר המאפשר לשתול מקורבים שישפיעו על תהליכי המינויים והבקרה.
  • תקציב הרשות בחוק החדש לא יגיע מאגרה או מסכום הקבוע מראש, אלא כל פעם מחדש יקבע על ידי שר התקשורת.
  • מינוי מנכ"ל רשות השידור הציבורי יחזור לידיים של ממשלת ישראל כפי שהיה בעבר.

למעשה חוק זה לא רק שהוא מחזיר את הגלגל אחורה אלא נותן את כל הכוח והשליטה בידי הממשלה, המעוניינת לשלוט על הסדר היום התקשורתי. אם החוק הזה יעבור הוא לא רק פוגע בערכי הדמוקרטיה הישראלים, אלא פוגע גם בציבור הישראלי שמגיע לו לקבל ערוץ ציבורי איכותי המנותק מקשרים פוליטיים. החוק פוגע ישירות ביצירה המקומית הישראלית, ולמעשה משתק את האפשרות להפקה של יצירות חדשות ובכך פוגע באלפי עובדים ואלפי משפחות התלויות בעבודה זו לפרנסה.

לכן ביום חמישי ה - 29.09.2016, נפגשו כל איגודי היוצרים והעובדים בתעשיית הקולנוע והטלוויזיה והוחלט פה אחד שלא ניתן למחדל זה להתקיים  ואילו צעדים ינקטו האיגודים על מנת לעצור את הצעת החוק הבזויה והפוגענית.