שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל

איגודי היוצרים והעובדים נלחמים בסגירת תאגיד השידור הישראלי

 

ארגון שח"ם יחד עם שאר ארגוני היוצרים והעובדים בתעשיית הקולנוע והטלוויזיה יוצאים למאבק נגד סגירת תאגיד השידור והישראלי ולמען היצירה הישראלית המקורית.

בחמישי האחרון 03.11.16 נערכה הפגנה בתל אביב בהשתתפות מאות מפגינים למען תאגיד השידור הישראלי "כאן". ההפגנה מגיעה לאחר מאבק ממושך בפגיעה בעובדים והיוצרים בתעשיית הטלוויזיה. הקריאות האחרונות לחזרה לרשות השידור וסגירת תאגיד השידור הישראלי מהוות סכנה לתעשייה המקומית ליצירה המקומית ולדמוקרטיה כולה.

שח"ם יחד עם שאר ארגוני היוצרים והעובדים ימשיכו להילחם למען זכותם של השחקנים והשחקניות ליצור ולעבוד בתעשיית הטלוויזיה המקומית.

כחלק מן המאבק הארגונים פרסמו סרטון קצר לציבור הרחב המסביר את עלויות תפעול רשות השידור אל מול  תאגיד השידור הישראלי ובו מוסבר בבירור כי התאגיד יפעל בצורה טובה יותר, חסכונית יותר ויגדיל את היצירה המקומית הישראלית.

במחלקת המחקר של ארגון שח"ם נבדק המסמך אשר פרסם יו"ר הקואליציה דוד ביטן בו הוא מפרט את "החיסכון" בסגירת התאגיד.

 הבדיקה העלתה את הממצאים הבאים:

 

  • בהקמת התאגיד הושקעו כמיליארד שקלים, סגירתו עכשיו תהווה בזבוז כספי ציבור, הבזבוז עוד יגדל בשל תשלום פיצויים לעובדים בתאגיד השידור הישראלי, נושא אשר אינו נידון כלל במסמך.  
  • מסמך ביטן מציין כי יבוצע חיסכון בכספי הציבור על ידי מכירת נכסי רשות השידור, אך עולה השאלה מאין הרשות תפעל אם נכסיה ימכרו.
  • הטענה כי עובדי רשות השידור לא יפרשו וכך יחסכו כספי הפיצויים גם היא אינה נכונה, כיוון שהוצאה זו אינה מתבטלת אלא רק נידחת למספר שנים ואף גדלה.
  • מסמך ביטן מציין כי ישנם 1050 עובדים ברשות השידור, בפועל המספר הינו גבוה יותר, משמע עלות השכר הינו גבוה יותר.
  • רשות השידור ציינה בעבר כי לא ניתן להפעיל את רשות השידור בכוח האדם הקיים על כן עלות כח האדם המפורטת במסמך ביטן נמוכה מן המציאות.
  • מסמך ביטן אינו מפרט כיצד תקציב רשות השידור, יקטן מ - 800 מיליון שקלים בשנה, לא כולל הפקות מקור, ל - 500 מיליון שקלים כולל הפקות מקור
  • המסמך אינו מפרט כיצד הוצאות התפעול של רשות השידור ירדו ל – 120 מיליון שקלים מ – 300 מיליון שקלים היום.
  • גם אם מסמך ביטן יתממש במלואו מדובר בחיסכון של שנתיים בלבד, בהסתכלות מעט רחוקה יותר, של עד עשר שנים מדובר בבזבוז כספי ציבור.



שח"ם יחד עם שאר איגודי היוצרים והעובדים פועלים למען יצירת בית ליצירה מקומית ישראלית, כפי שצריך להיות בשידור הציבורי. במשך עשרות שנים רשות השידור כשלה ביצירת בית זה על אף שיצירה מקומית מהווה אינטרס ציבורי חשוב, ולציבור הישראלי מגיע לקבל תוכן ערכי, מעורר, המאפשר היחשפות לכלל גווני החברה הישראלית. תאגיד השידור הישראלי צפוי להיות בית חם ליצירה המקומית, ויספק מקור עבודה ופרנסה לאלפי משפחות בישראל.