שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל

הבדלי שכר בין השחקנים

 

שחקנים ושחקניות רבים ורבות מלינים על הבדלי השכר המשמעותיים בין השחקנים. לאחרונה פורסמה כתבה בעיתון TheMarker הממחישה את הסוגיה, בתאטרון בית ליסין.

מאז שהוקם, שח"ם מנהל משא מתן עם גופים שונים המעסיקים שחקנים בין אם על הבמה או על המסך במטרה לקבוע את תנאי המינימום של השחקנים תוך שיפור תנאי העבודה והעסקה של כלל השחקנים והשחקניות.

"בכל מוסד או חברה יש את מי שמרוויח יותר, בשל כישרון, ותק ורמת בכירות", אומר אורי רשטיק, מרכז פעילות שח"ם. "עם זאת, הרוב המוחלט של השחקנים רחוקים מהמשכורות, שמסתכמות ביותר מחצי מיליון שקל בשנה. למעשה, רוב השחקנים אינם מגיעים לעתים לתנאי מינימום "

שח"ם פועל במטרה לקבוע את תנאי המינימום של השחקנים ושיפור תנאי העבודה של השחקנים והשחקניות. רק בשנה האחרונה שח"ם חתם על הסכמים עם תיאטראות הבימה והקאמרי, תיאטראות הילדים והנוער, תיאטרון החאן תוך כדי מאבקים חשובים להגדלת תקציבי התרבות והגדלת שוק התרבות בישראל, מה שמבטיח עוד משרות לשחקנים ושחקניות, מאבקים כמו 1% לנשמה, מאבק תאגיד השידור הציבורי, מאבקים למען הגדלת ההשקעה בז'אנר הדרמה ועוד.

על אף ההישגים במהלך השנים, 'עוד היד נטויה'  ומאבקים רבים טמונים בהמשך הדרך. שח"ם פעל וימשיך לפעול למען קידום הזכויות של השחקנים והשחקניות וזכותם להתפרנס בכבוד, למען סביבת עבודה בטוחה ולמען התרבות הישראלית.

 

לקריאת הכתבה המלאה בעיתון TheMarker לחצו כאן