שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל

לא חובה ללמוד טקסט בעל פה לאודישן ראשון!

 

בעקבות פניות רבות של שחקנים ושחקניות, ועליית הנושא באסיפה השנתית של שח"ם. ארגון השחקנים פנה לאיגוד הבמאים במטרה לבחון מחדש את התנאים המקובלים היום באודישן ראשון.

לאחר מספר פגישות בין שח"ם לבין איגוד הבמאים , שני האיגודים הגיעו להסכמות הבאות:

  • באודישן ראשון, שאורכו הוא עד רבע שעה ושלא נוכח בו במאי ו/או יוצר הסרט/סדרה, לא יתבקשו שחקנים ושחקניות ללמוד טקסט בעל פה ויוכלו לבחור לקרוא אותו מתוך דף.
  • באודישן שאורכו הוא רבע שעה ומעלה ושנוכח בו במאי ו/או יוצר הסרט/הסדרה, רשאים הבמאים, היוצרים והמלקות לדרוש מן השחקנים ללמוד את הטקסט בעל פה, בתנאי שיישלח אליהם זמן סביר לפני האודישן, לפי מפתח של יום לימוד לכל דף תסריט ובכל מקרה לא פחות מארבעה ימים לפני קיום האודישן.

הסכמות הללו הן לא פחות ממהפכה בתעשייה המקומית ושינוי דרמטי בהתייחסות לשחקנים בעת אודישן. כעת תנאי אודישן ראשון דומים לתנאים במדינות שונות בעולם כולל ארצות הברית. ועכשיו זו הבחירה שלכם. יחד עם זאת השימוש בדף הוא כעזר לשחקן באודישן ראשון לאחר שישב בבית וניצל את זמן "הלמידה בעפ" לעבודת ניתוח טקסט והגעה מוכנה לאודישן ראשון.

https://www.facebook.com/pg/Shaham.org/videos/

כדי להכין את השחקנים והשחקניות לקראת אודישנים שיקראו מדף אנחנו נערוך סדנאות "Cold Reading".

Cold Reading : זוהי טכניקה של הקראה בקול מתוך תסריט או טקסט עם חזרות מועטות אם בכלל. משתמשים בשיטה זו בעת לימודי המשחק ובאודישנים, כאשר השיטה מדגישה את כישורי המשחק של השחקן והשחקנית ולא את כישורי השינון.

 למתעניינים בסדנה לחצו כאן