שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל

שח"ם ובית ספר לאומנויות הקול והמסך במכללת ספיר חתמו על הסכם המסדיר את תנאי השחקנים העובדים בסרטי סטודנטים

 
שנים רבות אנחנו מנהלים מאבק אל מול תופעת השתתפות שחקנים בסרטי סטודנטים ללא כל תמורה, בתמורה להבטחות על ניסיון משחקי וחשיפה. עמדת שח"ם הינה כי לצד הרצון לקדם ולתמוך בסטודנטים לקולנוע וטלוויזיה, הרי ששחקן מקצועי זכאי לקבל תשלום עבור עבודתו המקצועית, ויש מקום לקבל תמורה גם בגין השתתפות בסרטי סטודנטים, בפרט כאשר גורמים נוספים בהפקה משולמים בגין עבודתם.

לאור כך, אנחנו שמחים לבשר כי ביום ראשון האחרון (22.1.17), חתמנו על הסכם היסטורי עם בית הספר לאמנויות הקול והמסך במכללת ספיר. ההסכם מסדיר לראשונה את תנאי וזכויות השחקנים החברים בשח"ם, בסרטי סטודנטים אותם מביימים הסטודנטים במכללה, לרבות חובת תשלום תמורה בגין שירותי המשחק.
ההסכם כולל לראשונה חובת תשלום מינימלית ליום צילום בסך 300 ₪ או תמורה חילופית אותה מתחייב הסטודנט להעניק לשחקן (כגון: עריכת שואו ריל, עריכת סרט פרטי וכו').
 
בנוסך מסדיר ההסכם נושאים רבים הקשורים להעסקת השחקן כגון: ביטוח, נאותות הפקה, נסיעות, ארוחות, החזרי הוצאות ועוד.
נציין כי על פי ההסכם סטודנטים למשחק, ימשיכו לעבוד בסרטי סטודנטים בהתנדבות מתוך הבנה כי ההשתתפות מהווה חלק מהליך הכשרתם המקצועית.
 
ההסכם הוא הצעד הראשון בהסדרת השתתפות השחקנים המקצועיים בסרטי סטודנטים בכל בתי הספר לקולנוע וטלוויזיה בארץ רחבי הארץ , וחלק עיקרי מן המאבק של ארגון השחקנים בהגדרת שחקן כמקצוע .
 
אנו מודים לבית הספר לאמנויות הקול והמסך במכללת ספיר על שיתוף הפעולה עמנו בהגעה להסכם חשוב זה, שמציב אותם כבית הספר הראשון והיחידי בשלב זה, שחרת על דגלו קידום שיתוף הפעולה בין השחקנים החברים בשח"ם לסטודנטים הלומדים בימוי קולנוע וטלוויזיה בבית הספר.
אנחנו קוראים לכם השחקנים והשחקניות לקרוא את ההסכם ולדעת את זכויותיכם ומאחלים לכם המשך יצירה פורה ומעשירה.

https://www.slideshare.net/ssuser7c613b/ss-71281297

 

חוזה אישי לשחקן לא סטודנט  חוזה אישי לשחקן לא סטודנט
חוזה אישי לסטודנט למשחק  חוזה אישי לסטודנט למשחק