שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל

תיקון חוק תאגיד השידור הישראלי

היום בערב (4.5.17) צפוי לעבור בהליך מזורז השינוי לחוק השידור הציבורי. השינוי בחוק כולל את הוצאות חטיבת החדשות מתוך תאגיד השידור "כאן" והקמת מערכת חדשות נפרדת, בתאגיד חדשות נפרד.
בשנה האחרונה שח"ם לקח חלק פעיל במאבק לפתיחת תאגיד השידור הישראלי "כאן". שיתפנו פעולה עם ארגוני היוצרים והעובדים במטרה לדאוג ליצירה המקומית, להפקות המקור ולפרנסה של השחקנים 
והשחקניות בישראל. עלינו לכנסת, פרסמנו באינטרנט, יצאנו לרחובות וצעקנו עד כאן! לפגיעה ביצירה המקומית, עד כאן! לפגיעה בתרבות הישראלית ועד כאן! לפגיעה בכיס שלנו. המאבק השתלם, תאגיד השידור הישראלי צפוי לעלות לשידור ב155 למאי עם התחייבות להשקיע בהפקות מקור, השקעה שעומדת על 200 מיליון שקלים בשנה.
אולם להצלחה הזו יש טעם מר. יחד עם ההבטחה ליותר יצירות מקור ויותר פרנסה לשחקנים ולשחקניות, ההוצאה של חטיבת החדשות מידי התאגיד והפרדתם בשני גופים נפרדים מעלה את השאלה מהם השיקולים של מקבלי ההחלטות? האם הם באמת דואגים לעובדים, ליוצרים, לשחקנים? מדוע התאגיד לא יכול לכלול בתוכו גם את חטיבת החדשות, אם גם כך כל העובדים נשמרים? החשש העיקרי הוא שהצעדים הללו נועדו להשתיק, להשתיק את הקול הביקורתי, לדומם את המתנגדים, ולהשקיט את הציבור – ציבור שלא יודע הוא ציבור שלא פועל.
נכון, יש לנו את התקצוב ליצירה המקומית, צלחנו במאבק, אולם במקום בו אין קול עיתונאי חופשי, לא יהיה גם קול של יצירה חופשית. היצירה נועדה לערער ולבקר, היא יכולה להיות נעימה ומלטפת אך מצידו השני גם עוקצנית וכואבת. זוהי תפקידה להציג את כלל החברה הישראלית מכל הגוונים ומקול הקולות, גם אלו שקשה לנו לשמוע.
אנחנו חוששים כי קולה של היצירה המקורית ידעך יחד עם הקול העיתונאי המבקר. לכן אנחנו כאן, להיות החנית של הקול שלכם, לאפשר לכם להתבטא, לפעול ולשחק בכל דרך ובכל דעה שהיא. אנחנו כאן בשביל לתת לקול שלכם לצעוק.