שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל

משבר במוסדות התרבות בחולון ותמיכה במאבק העובדים.

 

ארגון שח"ם הוא ארגון הפועל למען התרבות ותנאי העסקה של שחקנים בכל רחבי הארץ, איננו יכולים לעמוד מנגד כאשר נרמסות זכויותיהם הבסיסיות של עובדי התרבות. העובדים הם התוכן החי המאפשר את יצירת התרבות והנגשתה לתושבים. תנאי ההעסקה שלהם כרוכים בד בבד בתרבות שמייצרת העיר חולון. כל מופע, תערוכה ואפילו השאלת ספר תלויים בעבודה המאומצת של עובדות ועובדי מוסדות התרבות.

הצטערנו לשמוע כי עיריית חולון והנהלת החברה לא רק שמעסיקות את עובדי התרבות באופן פוגעני, אלא גם גוררות רגליים ומפנות עורף להתארגנות העובדים. במשא ומתן בין הצדדים הציגה ההנהלה הצעה המגלמת שינוי זעום בתנאי העובדים, וגם אותה התנתה בהתייעלות החברה - קרי התניית שיפור השכר בצמצום כוח האדם וכריכת תוספות שכר בהגברת מכירות. התנהלות זו מעוררת תהיות בנוגע לנכונות הגורמים הממונים לחתום על הסכם קיבוצי הגון עם ועד העובדים ומדליקה נורת אזהרה מעל יחסה של עיריית חולון לתרבות בעיר.

ולכן אנו קוראים לעירייה ולהנהלה להציג בפני העובדים מתווה שייתן מענה לדרישותיהם - שכר הוגן, התחשבות בוותק, ביטחון תעסוקתי, תנאים סוציאליים - וישקף כבוד בסיסי לאדם העובד ועולם תרבותי הגון וצודק, כפי שהוא אמור להיות.

אנו גם קוראים לכן השחקנים והשחקניות לתמוך במאבק העובדים , לצלם סרטון קצר של תמיכה ולשלוח אותו לכתובת המייל - [email protected] או למספר הטלפון 054-331-1751.

.