שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל

מהמחלקה המשפטית: תפקידי 'ביט'

תפקידי 'ביט'

 לאחרונה, פנו אלינו מספר שחקנים, אשר התקבלו עצמאית, או דרך סוכנויות שונות, לתפקידים שהוגדרו להם כתפקידי 'ביט', כאשר התשלום המוצע עבור ביצוע אותם תפקידים עמד על מאות בודדות של שקלים.

 מבדיקה שערכנו יחד עם השחקנים עלה כי התפקידים שאליהם התקבלו, ושהוגדרו כ'ביט' כלל לא היו תפקידי ביט כהגרתם על פי הסכמי שח"ם, אם כי תפקידים אשר כללו טקסט של מספר שורות ויותר, ואף דיאלוגים שלמים!!

ויובהר, הגדרת תפקיד 'ביט' על פי הסכם שח"ם עם איגוד המפיקים, הוא תפקיד הכולל עד שורת טקסט אחת! כל תפקיד הכולל יותר משורת טקסט אחת, הינו תפקיד משחקי לכל דבר, אשר כפוף להסכמי שח"ם עם איגוד המפיקים וגופי השידור, ומגיע בעבורו לפחות את תעריפי המינימום של שח"ם.

 בעקבות פניות השחקנים שח"ם פנה למפיקים, ודאג לכך כי כל אותם השחקנים שפנו לשח"ם יקבלו עבור התפקידים אליהם התקבלו, שהינם משחקיים לכל דבר, את תעריפי המינימום שח"ם.

שח"ם רואה בחומרה נסיונות אלו של המפיקים לפנות לחברי איגוד, בהצעה לביצוע תפקידים משחקיים לכל דבר בתמורה הפחותה ממינימום שח"ם, ועל כן הוציא מכתב בעניין הרצ"ב לכל מפיקי הטלוויזיה.

 כמו כן, שח"ם רואה בחומרה את התופעה של סוכנויות ניצבים המציעות לשחקנים חברי איגוד תפקידים משחקיים לכל דבר בתעריפים הנמוכים מתעריפי המינימום של שח"ם.  דעו לכם כי לעיתים הרשמה בסוכנות ניצבים, וקבלה של תפקידים דרכם, יכולה להביא לפגיעה קשה בזכיותיכם.