שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל

עדכון חשוב - הישג לשח"ם מול בית לסין ב"פסטיבל 'פותחים במה"

 

פסטיבל 'פותחים במה' לשנת 2010

כמידי שנה מתוכנן להתקיים בoפטמבר שנה זו, פסטיבל פותחים מסך/במה בהפקת תיאטרון בית לסין.

החל משנת 2008, בזכות מאבק שמקיים שח"ם, החל תיאטרון בית לסין לשלם לשחקנים המשתתפים בפסטיבל ואשר ההצגות בהם הם משתתפים נכנסו לאחר מכן כחלק מרפרטואר התיאטרון, תמורה עבור תקופת החזרות בנוסף לתשלום עבור ההשתתפות בהצגות עצמן.

 ואולם, עד לשנה זו (על אף הסכמות בעניין) תיאטרון בית לסין סירב לשלם כל תמורה בגין תקופת החזרות לשחקנים אשר כבר משחקים במסגרת הצגה כל שהיא בתיאטרון בית לסין, וכן לשלם לשחקנים המשתתפים בקריאת מחזות (פותחים מסך) .

לקראת פסטיבל פותחים במה לשנת 2010 החליט שח"ם לפתוח במו"מ עם תיאטרון בית לסין להעלאת התמורה המשולמת לכלל השחקנים עבור החזרות, לתשלום תמורה בגין החזרות גם לשחקנים המשחקים כבר במסגרת הצגה כל שהיא בתיאטרון בית לסין, וגם לתשלום תמורה לשחקנים המשתתפים בהקראת המחזות.

אנחנו שמחים לבשר לכם, כי לאחר מו"מ עיקש, הגיע שח"ם להסכמות עם תיאטרון בית לסין בנוגע לפסטיבל פותחים במה לשנת 2010, בכל אחד מסוגיות אלו, המהוות הישג משמעותי וחשוב למען זכויות השחקנים הנוטלים חלק בפסטיבל פותחים במה, כדלקמן:

  •  התמורה שתשולם לשחקנים בגין תקופת החזרות, עבור הצגות אשר יתקבלו לרפרטואר התיאטרון, תעמוד על סך של 4,250 ₪ במקום 3,750 ₪ בעבר. (תוספת של 500 ₪).
  • השחקנים המשתתפים כיום בהצגה כלשהיא בתיאטרון בית לסין יקבלו גם הם תמורה בגין תקופת החזרות, אם כי בשלב זה מופחתת, אשר תעמוד על סך של 2,125 ₪ .
  • שחקנים אשר משתתפים בהקראת מחזות יקבלו סך של 400 ₪ עבור השתתפות בשתי הקראות.

יצוין כי על אף שהישגים אלו משמעותיים, הרי שהם אינם עומדים בכל דרישות שח"ם, ועדיין לא מהווים לפי שח"ם תמורה הולמת לשחקנים עבור עבודתם במסגרת פסטיבל פותחים במה.

שח"ם ימשיך להיאבק בשנים הבאות למען שיפור תנאי השחקנים הנוטלים חלק בפסטיבל פותחים במה, ולמען שמירת זכויות השחקנים בכלל.