שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל

תגובותיהם של אנשי שח"ם לעיתון "ידיעות אחרונות" בכתבה על מספר הרב של תוכניות הריאליטי בישראל

"הטלוויזיה הישראלית שוברת שיא עולמי בשידורי תוכניות ריאליטי", כך פותח רז שכניק את כתבתו "רעליתי" במוסף "7 ימים" ב"ידיעות אחרונות". במאמרו הוא מתייחס למצבו העגום של לוח השידורים של ערוצי הטלוויזיה המסחריים. בין מרואייניו שחקני שח"ם ורכז הארגון, שחר בוצר.

 "לזכייניות ערוץ 2 וערוץ 10 יש אחריות חינוכית בימינו לא פחות מבתי הספר" אומר בוצר ומוסיף כי שח"ם פועלת בימים אלה מול משרד התקשורת, הרשות השנייה וועדת הכלכלה כדי להגדיל את המחויבות לסוגה עלית וכדי לנסח כללי אכיפה נוקשים ומחייבים יותר. דביר בנדק היו"ר הקודם של שח"ם שותף לדעתו של בוצר וסיפר איך פעם כשהיה בוועדת הכלכלה של רישיונות לזכייניות טען שאנשי חינוך צריכים להיות שותפים בה כי מדובר בעתיד ילדנו. כמו כן הוסיף כי "הבעיה היא במינון. אנשים רוצים ריאליטי, אוהבים כאן דם נשפך, אבל 'חטופים' או 'סברי מרנן' לא נותנות פחות רייטינג לאורך זמן – ועולות פחות. אני חרד איזו טלוויזיה תהיה לנו בעוד חמש שנים".

משה איבגי חבר הוועד המנהל של שח"ם מקצין ואומר כי צריך לפתוח בשביתה מלאה בערוצים המסחריים של כל הגורמים המביאים להעלאת השידורים מידי יום, מהיוצרים, דרך השחקנים ועד לטכנאים. לעומתו אוהד קלונר, יו"ר שח"ם, בוחר בגישה פחות מיליטנטית ואומר: "שחם לא מתנגד לריאליטי, הריי חלק מחברי האיגוד מנחים תוכניות מסוג זה. הבעיה מתחילה להיות כשזה בא על חשבון סוגה עלית, על חשבון יצירה ישראלית".