שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל

ביהמ"ש הכריע: קבוצת המחאה של השחקנים בפייסבוק כנגד מ.מ. הפקות לא תיסגר

בית המשפט דחה על הסף את הניסיון של מ.מ. הפקות לחסום את הביקורת הציבורית המתנהלת כנגדה במסגרת קבוצת מחאה בפייסבוק, תחת הכיתוב "גם אני מ.מנוצל". לדיון הגיעו שחקנים רבים ביניהם שהביעו תמיכתם במחאה
 
 

לפני כשבוע פתחה השחקנית רוני דותן קבוצת מחאה בפייסבוק במסגרתה קראה לשחקנים שעבדו עם מ.מ. הפקות ונפגעו מהתנהלותם הקלוקלת להגיש תלונה מסודרת לשח"ם על מנת שזו תבחן את אופן הטיפול הציבורי והמשפטי בתלונותיהם.

 

מ.מ. הפקות בבעלותו של מאור מיימון נזעקה ופנתה בבקשה דחופה לצו עשה זמני במסגרתו נתבקש בית המשפט לסגור את קבוצת הפייסבוק ולהסיר את מהכותרת את השם "גם אני מ.מנוצל "בעילה של לשון הרע.

 

דותן בתמיכה ובסיוע של שח"ם, הגישה על ידי תשובה מפורטת לבקשה במסגרתה הוצגו עשרות תלונות נגד מ.מ. הפקות מצד שחקנים, בימאים ואנשי מקצוע שעבדו עם מ.מ. הפקות, אשר יש בהם כדי לאשש את טענת "אמת דיברתי" של הנתבעת.

 

עו"ד בר שלום טען כי הניסיון לחסום ולהשתיק ביקורת ציבורית לגיטימית ומוצדקת מצד שחקנים רבים כנגד התנהלותה הקלוקלת של מ.מ. הפקות באמצעות קבוצת מחאה בפייסבוק, עומדת בניגוד מוחלט לעקרונות היסוד הבסיסיים במשטר הדמוקרטי וביניהם חופש הביטוי, חופש ההתארגנות וזכות הציבור לדעת וטען כי פתיחת קבוצת מחאה בפייסבוק כנגד גופים ציבוריים או מסחריים הינה חוקית ולגיטימית ומוגנת תחת חופש הביטוי.

 

במהלך הדיון תהתה השופטת בפני התובע מדוע הסתיר בבקשתו את הכתבות אשר פורסמו באתרי החדשות וואינט ווואלה, אשר הציגו תלונות רבות מצד שחקנים כנגד מ.מ הפקות.

 

לאחר דיון שהתקיים בעניין, המליצה השופטת עדנה יוסף-קוזין למאור מיימון , בעליה של מ.מ.הפקות, למשוך את בקשתו לסעד זמני תוך שהיא מציינת כי לנוכח היריעה הרחבה שנפרסה בפניו בתשובת דותן, ולאור עשרות הפניות לשח"ם שצורפו לתגובה יש בסיס לכאורי לטענת אמת דיברתי, ולפיכך לא ניתן לחסום ולעצור את הביקורת הציבורית.

 

לאור המלצת בית המשפט, הבקשה נמשכה תוך חיוב מ.מ. הפקות בהוצאות המשפט.

 

עו"ד ברק בר שלום מסר כי "החלטת בית המשפט מהווה תקדים משפטי חשוב המעניק לגיטימציה חוקית לקבוצות מחאה וביקורת ציבורית של אזרחים מהשורה כנגד גופים ציבוריים ומסחריים ובכך מאפשר להם לממש את חופש הביטוי. לרשתות החברתיות תפקיד מרכזי במימוש זכות הביטוי של האזרחים והייתה חשיבות רבה להכרתו של בית המשפט בנושא".

 

שחר בוצר, מרכז שח"ם: "אנו גאים בחברת שח"ם, רוני דותן, שמובילה קבוצה של שחקנים ושחקניות שהחליטו לשים גבול ברור לתופעה פסולה של אי עמידה בהסכמים והתנהלות פוגענית. אנו עומדים ונעומד מאחורי ולצד כל שחקן באמצעים משפטיים וציבוריים. קבוצת השחקנים המרשימה שהגיעה היום בראש מורם בכדי למנוע מצב של סתימת פיות הוכיחה כי יצאנו לדרך חדשה ושנת אומץ עומדת בפתחנו".

 

אוהד קנולר, הוועד המנהל של שח"ם: "התגייסות השחקנים בשבועות האחרונים והיום בבית המשפט הינה המשך ישיר לרוח הצדק החברתי הזורמת בחודשים האחרונים. ניסיונות של גורמים שונים לנצל את תשוקתם של שחקנים לאומנות ולפגוע בזכויותיהם היו מאז ומעולם ותפקידנו כארגון השחקנים הוא לעמוד בפרץ ולהגן על השחקנים"

 

קישור לקבוצה- http://www.facebook.com/groups/149272688499106/

קישור לפייסבוק של שח"ם- http://www.facebook.com/pages/Shaham-Org/182055351857379