שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל

חובות לשחקנים בגין השתתפות בפסטיבל בת- ים לתיאטרון רחוב

 

שלום לכולם,

 

לפני כשבועיים, הובא לידיעתנו כי עיריית בת-ים מלינה את שכרם של שחקנים (ושל יוצרים נוספים) שהשתתפו בפסטיבל בת-ים ה-16 לתיאטרון רחוב בחול המועד סוכות לפני יותר מחודשיים. השחקנים והיוצרים שהתקבלו לפסטיבל קיבלו מקדמה למימון ההפקה בגובה כמחצית מהתשלום, כאשר על פי ההסכם עם השחקנים, המחצית השנייה של התשלום  היה אמור להיות מועבר להם ב-1 בדצמבר.

 

בסוף חודש נובמבר הודע חד-צדדית למשתתפים בפסטיבל על ידי מנכ"ל העירייה, עו"ד ארז פודמסקי-שקד, על דחיית התשלום שהיה אמור להשתלם ב – 1 לדצמבר לפברואר 2013, עקב טענות על אי קבלת כספים ממקורות התמיכה החיצוניים לפסטיבל.

 

הואיל והמדובר בפגיעה קשה בשחקנים, אשר סמכו על קבלת הכספים במועד, ואשר שילמו מכיסם כספים לגורמים נוספים הקשורים בהפקות לצורך העלאתם, ביום 05.12.12 נשלח מטעם שח"ם מכתב חריף למנכ"ל עיריית בת ים ובו דרשנו מהעירייה לשלם לאלתר לשחקנים את חובם לאלתר. לצפייה במכתב לחץ כאן

 

עוד נכתב על ידינו, כי אף בשנים קודמות נתקלו השחקנים בקשיים לקבל מפסטיבל בת ים את התמורה המגיעה להם בגין השתתפותם בפסטיבל, וכי היה והנהלת הפסטיבל לא תשלם לאלתר את חובותיה לשחקנים, הרי ששח"ם ינקוט כנגדם בכל האמצעים העומדים לרשותו על פי כל דין, לרבות, שקילת האפשרות להזהיר את חברי הארגון מהשתתפות עתידית בפסטיבל, וכן הפנייה מיידית של השחקנים אשר חבים להם כספים לערכאות משפטיות לשם גביית חובם.

 

בימים האחרונים לאחר שיחות שקיימנו עם הנהלת עיריית בת – ים, הובטח לנו כי החובות ישולמו לשחקנים  בימים הקרובים, ולכל המאוחר עד לסוף חודש דצמבר 2012.

 

אנו נמשיך לעקוב אחרי נושא זה עד שהתשלום המלא של כל חובות השחקנים חברי הארגון, שנטלו חלק בפסטיבל ישולם להם.

 

אנו נמשיך לעדכנכם בהתפתחויות, והיה והכספים לא ישולמו עד לסוף חודש דצמבר אנא עדכנו אותנו באופן מידי.

 

לשאלות והבהרות ניתן לפנות למחלקה המשפטית

במייל: [email protected]

או בטל':   03-6298468

  מכתב לעיריית בת-ים