שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל

שח"ם ברשימת הרגעים הגדולים בתרבות לשנת תשע"ג

שנה הלכה, שנה באה וארגון שח"ם נכנס לרשימת הרגעים הגדולים והמרגשים שקרו בתרבות הישראלית. אתר נענע 10 מפרגן לפעילות הארגון לטובת השחקנים בתיאטרון "הבימה" ומכניס את סיום סכסוך העבודה לרשימת הרגעים הגדולים ביותר בתרבות בשנה החולפת.

 

לצד מאורעות בעולם התרבות כמו האיחוד ההיסטורי של להקת כוורת והישגים משמעותיים לקולנוע הישראלי, נרשם גם ההישג של ארגון השחקנים בישראל בניהול סכסוך העבודה בתיאטרון "הבימה".

 

"בעקבות ההודעה על השביתה הצפויה שעליה הכריזו השחקנים המיוצגים ע"י שח"ם - ארגון השחקנים בישראל, נענתה הנהלת "הבימה" לדרישות והחליטה לשלם את חובות העבר לקרנות הפנסיה והביטוחים וכן לעמוד בתשלומים השוטפים מדי חודש בחודשו", נכתב בכתבה והודגש כי "על אף מצבו הלא פשוט של התיאטרון, אשר נמצא בעיצומה של תכנית הבראה, על פי דרישת השחקנים, הוחלט על מתווה שבמסגרתו ישופרו תנאיהם במספר תחומים, החל משנת 2014".

 

עוד ציינו בכתבה החגיגית כי "הנהלת התיאטרון התחייבה שלא להפחית ממספר השחקנים החתומים בהסכם הקיבוצי מסך מספר השחקנים החתומים היום. בנוסף, הנהלת התיאטרון התחייבה לשלם בשכר חודש יולי 2013 את חוב דמי הביגוד לשחקני התיאטרון ולשפר באופן מיידי את תנאיה של להקת 'הבימה הצעירה'".

 

אנחנו מצידנו נמשיך לפעול ולעשות בשביל השחקנים גם בשנת תשע"ד בתקווה לחולל שינויים משמעותיים וחיוביים שישפרו את העבודה בעולם המשחק ויקדמו את תחום התרבות בישראל.

 

לקריאת הכתבה המלאה לחצו כאן