שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל

מחיר עיצומי המורים: פגיעה של מיליונים במוסדות התרבות

החרפת העיצומים של איגוד המורים עלולה להביא להפסדים של מיליוני שקלים למוסדות התרבות בישראל. בחוזר שהפיץ יו"ר הארגון רן ארז להנהלות בתי ספר ומורים, הודיע כי במסגרת העיצומים ייפסקו לאלתר כל הפעילויות הנערכות מחוץ לכותלי בית הספר - ובכללן הפעילות התרבותית המוצעת לתלמידים. במוסדות וב"סל תרבות", הגוף האמון על כלל הפעילויות התרבותיות בבתי הספר, מדגישים כי עד לרגע פרסום הידיעה לא התקבלה כל הודעה רשמית בעניין או הנחיה כיצד לפעול.

 

מנכ"ל תיאטרון הקאמרי נעם סמל פנה אמש ליו"ר ארגון המורים, בדרישה שיחזור בו מהחלטתו. "החלטתך, המחייבת מיום מתן ההודעה, נתקבלה בשרירותיות ומבלי שניתנה למוסדות התרבות והאמנות כל אפשרות להתארגן ולמצוא פתרונות חלופיים. תוצאות החלטה זו יהוו פגיעה חמורה במוסדות. לתשומת לבך בעקבות עיצומים שרירותיים אלו, גם בתי הספר התיכוניים עלולים להינזק כלכלית ואני פונה אליך בבקשה להחריג מההחלטה להחרפת העיצומים את הפעילויות התרבותיות שנקבעו עם בתי הספר מזה זמן ולכבד את ההסכמים החתומים בכל הקשור לביקורי תלמידים במוסדות".

 

גם בארגון שח"ם מביעים היום תרעומת על החלטתו החד צדדית של ארז. רכז פעילות שח"ם, שחר בוצר, אומר בתגובה: "כארגון עובדים אנחנו מזדהים ואף תמכנו בעבר במאבקים של ארגון המורים. אולם תמוהה בעינינו ההתנהלות השרירותית והחד צדדית של רן ארז. לא פותרים עוול כלפי מורה ביצירת עוול כלפי שחקן או עובד אחר. אנו מצפים מכל הגורמים הנוגעים בדבר להתיישב באופן מיידי סביב שולחן המשא ומתן ולבטל את העיצומים". 

 

להמשך הכתבה שפורסמה בתאריך 09/01/14 לחץ/י כאן.