שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל

תפקידי 'ביט' והצלחות באכיפת תעריפי המינימום לתפקידים משחקיים

כידוע לכם על פי הסכמי שח"ם, תפקיד 'ביט' הינו תפקיד של עד שורת טקסט אחת, ולכן אין חובה לשלם בגינו את תעריפי המינימום הקבועים לתפקידים משחקיים בהסכם שח"ם.

 

לאחרונה נתקבלו תלונות במחלקה המשפטית של שני שחקנים חברי ארגון שהתקבלו לתפקידים בהפקת טלוויזיה העומדת להצטלם בקרוב אשר הוגדרו כתפקידי 'ביט'. ההפקה ביקשה לשלם להם בגין התפקידים סכומים זעומים של כמה מאות שקלים לכל יום צילום.

 

מבדיקה שערכנו, שלא היה מדובר בתפקידי ביט כלל וכלל אלא בתפקידים משחקיים לכל דבר, אשר כללו טקסט באורך של בין 5 – 10 שורות לפחות.

 

המחלקה המשפטית פנתה באפן מיידי להפקה ודרשה כי לשחקנים ישולם המינימום המגיע להם על פי הסכמי שח"ם, בגין התפקידים אליהם התקבלו.

 

לאחר דין ודברים עם ההפקה, ועם גורמים בגוף השידור אליו מיועדת ההפקה, הסכימה ההפקה לשלם לשחקנים את המינימום המגיע להם בגין התפקידים הנ"ל.

 

אנו ממליצים בכל מקרה בו התקבלתם להפקה טלוויזיה או קולנוע לתפקיד אשר נראה לכם כתפקיד משחקי, הכולל כמה שורות טקסט ויותר, והמוצג לכם כתפקיד 'ביט' או 'ביט משודרג' לפנות למחלקה המשפטית בשח"ם לייעוץ בנוגע לשכר המגיע לכם.

 

כמו כן, מחובתכם ליידע את הסוכנות שלכם כי אתם חברי שח"ם, על מנת לא להגיע למצבים בהם מוצעים לכם תפקידים משחקיים בתעריפים הנמוכים מתעריפי המינימום של שח"ם.