שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל

שח"ם קורא שלא להתראיין בתכניות הבוקר בערוץ 10

בשל התנהלותו של ערוץ 10, קורא שח"ם לחבריו שלא להסכים להתראיין בתכניות הבוקר המשודרות בערוץ. ההוראה היא מוחלטת וכוללת את כל תכניות רצועת הבוקר בערוץ 10. במידה והוזמנתם מטעם גורם כלשהו להגיע לראיון מסרו כי העניין בטיפול שח"ם וכי אין ביכולתכם להיענות לכך

במכתב שנשלח בתחילת השבוע על ידי מנכ"ל שח"ם שחר בוצר למנכ"ל ערוץ 10 רפי גינת צוין כי בהסכם שנחתם בין שני הגופים כבר בשנת 2002 צורףתעריפון המינימום להעסקת אמנים מבצעים, אשר מהווה חלק בלתי נפרד ממנו. תעריפון המינימום קובע תמורה מינימאלית עבור השתתפות שחקנים בתוכניות אירוח (לרבות תוכנית בוקר).

נכון להיום, התמורה עבור הופעה בתוכנית אירוח (לרבות תוכנית בוקר) ללא הופעה אומנותית הינו 1,123 ₪  ללא מע"מ. תמורה זו מתעדכנת בחודש ינואר מידי שנה. בארגון שח"ם נתקלו לאחרונה במקרים רבים בהם שחקנים חברי הארגון הוזמנו להתראיין ולהשתתף בתוכנית הבוקר של 'אורלי וגיא', ואולם, בניגוד מוחלט להסכם, נאמר להם כי ההשתתפות בתוכנית הינה ללא תשלום. יתר על כן, במספר מקרים ההפקה סירבה לשלם אף את הוצאות הנסיעה של השחקן לאולפן, כמקובל.

 

התנהלות זו של הפקת התוכנית של חוסר נכונות לשלם לשחקנים המתארחים בתוכנית את התשלום המגיע להם על פי המוסכם, מהווה הפרה של ההסכם שנחתם בין שח"ם לבין ערוץ 10.

 

בפגישה שנערכה בשבוע שעבר בין נציגי שח"ם ונציגי ערוץ 10, הועלו הטענות ואף הוצע ע"י נציגי שח"ם מודל הגיוני וסביר לפתרון העניין, לפיו ערוץ 10 ישלם לשחקנים רק בגין פעילויות יח"צ הקשורות לתוכניות הערוץ, ואשר נעשות ביוזמתו. ואולם, על אף ההצעה הסבירה המקלה מאד את הנטל על הערוץ בכל הנוגע לתשלום בגין השתתפות שחקנים בתוכניות הבוקר של הערוץ, דחו בערוץ 10 את ההצעה וציינו שאין בכוונתם לשלם בכל מודל שהוא לשחקנים בגין השתתפותם בתוכניות הבוקר של הערוץ.

 

לפיכך אנו מבקשים מכם, עד לקבלת הודעה אחרת מאיתנו, שלא להשתתף בתוכניות הבוקר של ערוץ 10, וזאת עד שיוסדר נושא התשלום לשחקנים לשביעות רצוננו. היה והנכם נדרשים מטעם גורם כל שהוא להגיע לראיון בתוכנית הבוקר של ערוץ 10, אז מסרו כי העניין בטיפול שח"ם, וכי אין ביכולתכם להיענות לכך.

 

לקריאת כתבה שפורסמה בוואלה לחץ/י כאן

לקריאת כתבה שפורסמה בכלכליסט לחץ/י כאן