שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל

הסכם תקדימי בין שח"ם לבין תיאטרון המדיטק חולון בנוגע לתנאי העסקת שחקנים

 

אנחנו שמחים לבשר לכם כי ביום 21.10.14 נחתם הסכם בין תקדימי שח"ם לבין תיאטרון המדיטק חולון, המסדיר לראשונה באופן מקיף את תנאי העסקת שחקני שח"ם בתיאטרון ילדים ונוער בישראל.

בהסכם הוסדרו תנאי העסקת השחקנים בתחומים רבים, והושגו הטבות רבות לחברי שח"ם, שמציבות את תנאי ההעסקה לשחקני שח"ם בתיאטרון המדיטק להוגנים והטובים ביותר מכל תיאטראות הילדים והנוער בישראל.

עיקרי ההסכמות וההישגים

  • הגבלת שבוע החזרות ל - 32  שעות שבועיות, ותמורה בגין חודש חזרות שלא תפחת מסך השווה לפי 5 משכר ההצגה.
  • הסדרת נושא החלפות ואילוצים, ותשלום תמורת 'תוספת קפיצה' לשחקנים מחליפים.
  • לראשונה, חובת תשלום בגין הוצאות נסיעה לחזרות והצגות בתחבורה ציבורית.
  • לראשונה, עיגון שכר מינימום להצגה שאינו תלוי ב'סל תרבות'. שחקן מתחיל – 420 ₪ לא כולל מע"מ. שחקן מעל ותק של שנתיים - 500 ₪ להצגה לא כולל מע"מ. שחקן מעל ותק של מעל 15 שנה – 600 ₪ לא כולל מע"מ.

כמו כן, קביעת מנגנון עדכון לתעריפי המינימום הנ"ל עם הצמדה שנתית למדד.

  • לראשונה, קביעת מנגנון העלאה בשכר (6.5%) לשחקן אשר שינה את מעמד הותק שלו בתקופת הצגה רצה.
  • לראשונה, חובת תוספת תשלום של 25 % להצגות בשבת בגין הצגה ראשונה, ותשלום מלא בגין הצגה שניה.
  • לראשונה, עיגון חובת תשלום תמורה לסך השווה לפי 10 משכר ההצגה, בגין הקלטת ביצועי השחקן לצורך v.o.dD.V.D ו/או כל שימוש מסחרי אחר.
  • הגבלת הפסקת התקשרות עם השחקן אך ורק מסיבות מוגדרות.

 

סיכום

כאמור, המדובר בהסכם ראשון  מסוגו הבא להסדיר את תנאי העסקת השחקנים החברים בשח"ם בהפקות תיאטרון ילדים ונוער. מטבע הדברים, יישום ההסכם יעלה עם הזמן סוגיות שלא חשבנו עליהם, ושאלות בנוגע ליישומו ופרשנותו.

 

לקריאת ההסכם במלואו (בין שח"ם למדיטק) לחץ/י כאן

אנו מבקשים כי בכל מקרה של בו הינכם מתעתדים להשתתף בהפקת ילדים ונוער בתיאטרון המדיטק, להעביר לעיוננו את ההסכם האישי טרם חתימתו, על מנת שנוכל לבדוק את התאמתו להסכם שנחתם בינינו לבין המדיטק, ועל מנת שזכויותיכם יישמרו!

המחלקה המשפטית בשח"ם עומדת לרשותכם בכל שאלה ו/או הבהרה. אתם מוזמנים לפנות אלינו באמצעות המייל [email protected]  או באמצעות הטל': 6298468 03