שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל

שח"ם ותיאטרון המדיטק בחולון חתמו על הסכם לתנאי העסקה הוגנים בהצגות ילדים

שחקנים שישתתפו בהצגות של תיאטרון המדיטק בחולון יקבלו תנאי שכר משופרים מהמקובל בשוק הצגות הילדים. הסכם החדש שנחתם בין שח"ם, ארגון השחקנים בישראל, ובין המדיטק מבטיח לראשונה בארץ תנאי העסקה הוגנים לשחקנים המשתתפים בהפקות ילדים ונוער.

ענף הצגות הילדים הוא תחרותי ומתוקצב על ידי המדינה. קיימים עשרה תיאטרונים המתמחים בהצגות לילדים ונוער, ולרוב פועלים בו שחקנים בתחילת דרכם המקצועית המעוניינים להתפתח ולהתפרסם. אך הם סובלים מתנאי העסקה בעייתיים.

עד היום תיאטראות הילדים והנוער לא היו חלק מהמהלך להסדרת תנאי העסקתם של השחקנים בישראל. תיאטרון המדיטק בחולון, בניהול אלון ספן, הוא הראשון שהסכים להעניק לשחקנים (חברי שח"ם בלבד) תנאי שכר הוגנים. כך נקבעו תנאי ותעריפי מינימום להעסקת שחקנים על ידי התיאטרון בהתאם לוותק המקצועי שלהם. כמו כן, השחקנים יקבלו שכר בעד השתתפות בחזרות וכן תוספת תשלום על הצגות בשבת.

את ההסכם התחילו להוביל לפני די הרבה זמן חבר הועד לשעבר רודיה קוזלובסקי, ומנהל המחלקה המשפטית של שח"ם אדם שטורם-הכהן, והם ליוו את המו"מ לאורך כל השנים והתפניות, עד לסופו המבורך. במהלך הזמן הצטרפו למו"מ שחר בוצר ורינת מטטוב. ועם פרישתו של שחר, מי שחתם בסופו של דבר על ההסכם, הוא אורי רשטיק מרכז העמותה החדש של האיגוד.

לכתבה שפורסמה בעניין ב"הארץ" לחץ/י כאן