שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל

בלי תוכן ישראלי זה לא בשבילי: סיכום ביניים

בשבוע שעבר (22.11) הגיעו עשרות יוצרים-ות, מפיקים-ות, שחקנים-ות, עובדים-ות ועורכים-ות למשרדי "סלקום" בנתניה, מחו על כך שהחברה, שמחזיקה כבר כ-10% מנתח שוק הטלוויזיה, כלל אינה משקיעה בהפקות מקור והפצירו בה שלא לתת יד לרמיסת התרבות הישראלית ולפגיעה בפרנסתם-ן.

במהלך ההפגנה נציגי האיגודים ביקשו שיגיע נציג מהנהלת החברה לשוחח עמם אבל נענו בשלילה, וכשניסו להיכנס לשטח המשרדים נתקלו באלימות קשה מצד מאבטחי החברה.
עם זאת, בעקבות פעולת המחאה, החברה יצרה קשר עם נציגי-ות האיגודים למחרת וקיבלה את דרישתם להיפגש עם מנכ"ל החברה כבר בעוד מספר ימים. בתחילת השבוע, נציגי האיגודים פגשו בשנית את נציגי פרטנר TV, שכבר החלה להשקיע כספים בתכנים ישראלים מקוריים, ואלו הצהירו שוב כי בכוונתם להמשיך ולהשקיע ביצירה מקומית.

ביום ראשון האחרון (26.11) פעולות המחאה נמשכו ועשרות מחברי-ות איגודים הגיעו
למשרד התקשורת בתל אביב בכדי למחות נגד "מהפכת התקשורת" של שר התקשורת איוב קרא, שהצהיר כי בכוונתו להפחית בחקיקה את הרגולציה על הערוצים, דבר שיוביל להפחתה במחויבות שלהם בהפקות מקור ובתוך כך לפגיעה אנושה בפרנסתנו.

עוד במהלך הפעולה הוזמנו נציגי האיגודים לפגישה עם מנכ"ל משרד התקשורת מימון שמילה וזה הבטיח לנציגים כי התיקון לחוק, הנמצא כרגע בשלבי גיבוש, יועבר גם אליהם ואלו יוכלו להביע את דעתם לגביו טרם החקיקה. זאת בנוסף לפגישה שתקבע בקרוב עם השר קרא.

עוד בטרם הפגישה עם שמילה, נפגשו הנציגים גם עם יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, יפעת בן חי שגב - שהסכימה עם טענותיהם והצהירה גם היא כי יש לחייב חברות כמו סלקום TV ופרטנר TV להשקיע בהפקות מקור ישראליות ובסוגה עלית.

 האיגודים אינם נגד רפורמות בשוק התקשורת. אנחנו בעד פלורליזם, בעד הגדלת השוק ובעד הצלחת הגופים המשדרים, חדשים כישנים – הצלחתם הצלחתנו, אבל בשום פנים ואופן זו אינה יכולה לבוא על חשבוננו.

אנו קוראים לגופי הפיקוח לפעול ולחייב כל גוף תקשורת המבקש לקבל רישיון לשדר תוכן לצרכן הישראלי, בכל פורמט שידור, להשקיע בהפקת תוכן מקורי ולוודא כי בכל רפורמה שתהה יינתן ביטוי הולם ומאוזן ליצירה המקורית ותמנע פגיעה אפשרית בהיקף ההשקעה.

חברים-ות, המחאה טרם הסתיימה. אנו נמשיך לגלות אפס סובלנות לרמיסת היצירה והיוצרים-ות! אם הפגישות המעונבות לא יסייעו – נחזור להרעיש ברחוב.

אנו מבקשים להודות לחברים-ות שהתגייסו לסייע במאבק עד כה, מאחורי המקלדת וברחובות, ומבקשים שתישארו מעודכנים ודרוכים לקריאות נוספות לפעולה, באם תידרשנה. הוכחנו שוב שכוחנו באחדותנו!