שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל

נלחמים על עתיד שוק התקשורת

עולם התקשורת עבר שינויים מרחיקי לכת בשנה האחרונה, עליית תאגיד השידור הישראלי, פיצול ערוץ 2, כניסת סלקום TV ופרטנר. נראה כי השינויים לא יחדלו, וגם שנת 2018 תהיה שנה מרובה בשינויים לעולם התקשורת. 

שינוי חוק בזק, מכיל בתוכו את הקטנת הרגולציה על הערוצים והגברת התחרות. בין השינויים הצפויים לבוא הוא השינוי בדבר הערוצים הייעודים. ערוצים ייעודיים הינם ערוצים שניתנו רישיון לשדר בישראל יחד עם פרסומות בתנאים מסויימים, ביניהם שידורי תכנים התואמים את קהל היעד של הערוץ עצמו. 

הצעת החוק הנוכחית מבקשת להוסיף,  ארבעה ערוצים מסחריים לשוק הטלוויזיה בישראל ולקבוע כי עד להגעתם לנתח שוק של 20% אלו לא יחוייבו כלל בהשקעה בהפקות מקור.
למעשה, במציאות הקיימת בשוק הטלוויזיה בארץ, ההצעה הנוכחית תוביל בהכרח לכך שערוצים אלו לא יהיו מחוייבים לעד בהשקעה בהפקות. יתרה מכך, ערוץ 10, אשר מחוייב עתה בהפקות מקור, עשוי להפוך לבעל רשיון "קטן", כך שהמחוייבויות החלות עליו כעת יימחקו.

חשוב לציין, כי אנחנו בעד תחרות בשוק הטלוויזיה, אולם התחרות הזו צריכה להיות מבוקרת, ובמידה וההצעה לשינוי החוק תעבור כפי שהיא היום, כשהיא מתעלמת לחלוטין מהפקות המקור, היא תפקע אנושות בתעשייה הישראלית ובאלפי עובדים ועובדות. 

כל גוף שידור בישראל צריך להיות מחוייב הפקה ישראלית כחול לבן, להשקיע בתרבות המקומית, בשפה העברית ובציבור הישראלי.