בהנחיית אופיר דואן
החל מה-26/11 | 12 מפגשים | ימי ג' | 17:00-20:00
עלות הסדנה לחברי שח"ם: 1,170 ₪
עלות הסדנה למי שאינו חבר שח''ם: 1,970 ₪
תתקיים בכיתת הלימוד של שח"ם, רחוב ריב"ל 18, ת"א.
שיטת צ'כוב היא גישה מהפכנית לאמנות המשחק.
עוזבים את הראש (או 'האינטלקט הקטן' כמו שקרא לו צ'כוב) ומגיעים לפסיכולוגיה ולהתנהגות של הדמויות דרך האנרגיה, הגוף, התנועה והדימוי.
באמצעות לימוד של כלים עמוקים ופרקטיים נקיף את כל ההיבטים המשחקיים ונלמד לאחוז בדמויות מרתקות, לזמן רגש ולהגיע לרגעים דרמטיים ובחירות עוצמתיות ומקוריות.
הסדנה תאפשר לכם הרחבת הכלים הקיימים שיהיו נגישים לכם בעבודה על דמויות בקולנוע, בטלוויזיה או בתיאטרון.
העבודה מתרחשת בכמה מישורים במקביל - מרמת הבמה עד לרמת הקלוז-אפ וכמו כן, בכל שיעור נלמד לעומק כל כלי משחקי, ניישם באימפרוביזציות ולאחר מכן ניישם בעבודה על הטקסט.
נלמד לפצח סצנות באמצעות השיטה על מנת להגיע לעבודת דמות דינמית ואודישן חזק ומגוון.
מייקל צ'כוב היה שחקן רוסי מוכשר ומוערך ביותר, במאי ומפתח שיטת משחק מהפכנית. לימד ופעל בכל העולם,
בקבוצות ובאופן פרטני.
עבד עם שחקנים מן השורה הראשונה: ג'יימס דין, מרלין מונרו, גארי קופר, אינגריד ברגמן, אנטוני קוויין, גרגורי פק ועוד.
מאז ועד היום, שחקנים.ות ממשיכים.ות לעבוד עם הכלים שפיתח, ביניהם ג'וני דפ, אנתוני הופקינס, קלינט איסטווד, ג'ק ניקולסון, הלן האנט, מריסה טומיי, ג'יימס ספיידר וג'ודי פוסטר.
אופיר דואן הוא שחקן (בוגר סמינר הקיבוצים), יוצר ומורה למשחק בסמינר הקיבוצים ובתלמה ילין.
הוכשר ללמד באופן רשמי את שיטת המשחק של צ'כוב מטעם הארגון האמריקאי:
- National Michael Chechov Association - NMCA
כמו כן, למד בארגון Michael Chechov Europe - MCE בברלין ולמד את השיטה במוסדות שונים ברחבי העולם.
מתרגם הספר "לשחקן" מאת מייקל צ'כוב.
סילבוס הסדנה:
מפגש 1: הקרנה וקבלה- שני המצבים העיקריים בהם נמצא השחקן. הקרנת אנרגיה החוצה או ספיגה פנימה.
הקרנה וקבלה כמצב של שחקן; הקרנה וקבלה כבסיס לדמות; הקרנה וקבלה של איכויות שונות.
מפגש 2: התרחבות והתכווצות- שימוש באנרגיה בשני אופנים עיקריים- התרחבותה והתכווצותה. בשלב הראשון עבודת גוף גדולה
ובשלב השני הפנמת העבודה לתנועה פנימית המשפיעה על המצב, הדמות, הטקסט, ההתנהלות בחלל וכו'.
פיצוח סצנות מתוך הפריזמה הזו.
מפגש 3: ג'סטות ארכיטיפיות #1- עבודה פסיכו-פיזית שמעוררת את הרצון לפעולה. ניהול האנרגיה בצורות שונות.
השימושים העיקריים- פעולות דרמטיות, סאב- טקסט וביסוס אפיון לדמות.
מפגש 4: ג'סטות ארכיטיפיות #2- עבודה פסיכו-פיזית שמעוררת את הרצון לפעולה. פיצוח סצנות מתוך הפריזמה הזו.
מפגש 5: איכויות תנועה- עבודה המבוססת על התנגדות החלל לתנועת הגוף.
מתחילים מעבודת גוף גדולה המשפיעה על הפסיכולוגיה שלנו עד שלבסוף מסתירים את העובדה הפיזית ונשארים עם התנועה
הפנימית והשפעותיה על מצב השחקן ועל הדמות אותה הוא מגלם. פיצוח סצנות מתוך הפריזמה הזו.
מפגש 6: הג'סטה הפסיכולוגית- להכינס לדמות בתנועה ונשימה אחת. לבנות את עמוד השדרה של הדמות. שילוב כל הכלים
שלמדנו עד כה. מאתרים את הרצון הכללי של הדמות/ את הרצון בסצנה ונותנים לו ביטוי פיזי ומאפשרים לו לחיות בתוכנו.
עבודה שמשפיעה ומהדהדת לרמת הקלוז אפ.
מפגש 7: השילוש הפסיכולוגי של האדם- הבנת הכוחות שמרכיבים את הפסיכולוגיה והנפש שלנו- כוח המחשבה, כוח הרגש
וכוח היצר והעשייה. חלוקת הגוף לשלושה אזורים המייצגים את כל אחד מהכוחות הללו. עבודה אנרגטית עם כל האזורים הללו.
מפגש 8: מרכז אנרגטי של דמות #1- מההמצאות הגאוניות ביותר של צ'כוב. לכל אחד מאיתנו יש מרכז שממנו יוצאים כל
האימפולסים לתזוזה, דיבור והתנהגות. משם הכל מתחיל. קצת כמו המנוע של הדמות.
מפגש 9: מרכז אנרגטי של דמות #2- ממשיכים לעבוד על מה שהתחלנו במפגש 8.
מפגש 10: הגוף הדמיוני- לאחר שניגשים לתסריט וקוראים את הדמות שלנו בפעם הראשונה, ישר עולה בראשנו המראה החיצוני
של אותה דמות. מדמיינים באמצעות מדיטציה, ציור או תיאור מילולי כיצד הדמות הזו נראיתואז עוטים עלינו את הגוף החדש.
פשוט נכנסים אל תוך העור של הדמות.
מפגש 11: נקודות פוקוס- בכל רגע נתון על השחקן לעבוד עם פוקוס ספציפי. נעבוד על 5 מעגלי פוקוס. נתרגל לעומק כל
נקודת פוקוס ונשחק עם טרנספורמציות ביניהן תוך כדי פיצוח סצנות מהפריזמה הזו.
מפגש 12: קצב, מקצב וסיכום- עבודה עם 5 מקצבים- סטקאטו, לגאטו, שהייה, לירי, כאוס.
עבודה עם מקצב פנימי וחיצוני.
לפרטים נוספים והרשמה: [email protected] או בטלפון: 03-7524145