שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל

המרחב הטלוויזיוני

צור איתנו קשר
המרחב הטלוויזיוני

בהנחיית רני בלייר

הסדנה כוללת 14 מפגשים, 3 שעות כל מפגש. הסדנה מיועדת לשחקנים מקצועיים חברי שח"ם.

 הסדנה מחולקת לשניים, כתיבה ומשחק. שני הנושאים ישתלבו יחד במהלך הסדנה תוך כדי עבודה.

הסדנה היא סדנת יצירה בה יתמקדו חברי הסדנה בפיתוח הרעיון של כל אחד מהם, גיבוש הדמויות, סלילת המתווה הדרמתי, חשיבותו של ליהוק השחקנים עוד בתהליך הכתיבה הראשוני של היצירה.

בחלקה הראשון סדנה נבחן כיצד יש לגשת לכתיבת תסריט לטלוויזיה, מה הן מחלקות העשייה ביצירה אליהן התסריט מופנה, מהם חוקי ואילוצי היצירה. מה הוא "שוט", מה היא "סצנה", מה הוא "סיקוונס", כיצד מפתחים "דמות" אמינה ועמוקה שתוביל את העלילה, מה היא "פתיחה", מה היא "בעיה", מה הוא "המסע" "התהליך"  "השיא" , "התפנית " "אקורד הסיום" מתי התהליך היצירה מגיע "זמן הדיאלוג" ממה מורכבת ההצעה המוגשת למפיק או לגוף משדר? מהו בייבל? מהו line up ? מהו טריטמנט? מהו תסריט באמת?

בחלקה השני של הסדנה נתעסק במשחק. משחק שהוא ממוקד לטלוויזיה. עבודה על דמות בדרך הייחודית שבה רני נוהג לביים את הפרויקטים הטלוויזיוניים שלו. נשלב ונשתמש בחומר שכתבנו בחלקה הראשון של הסדנה ונעבור יחד מסע שצולל אל תוך עולם הטלוויזיה החל מהרעיון, דרך הכתיבה ועד לעמידה של השחקן מול הטקסט אותו הוא צריך לשחק.

רני בלייר: "מניסיוני בכתיבת תסריטים רבים לטלוויזיה, בעריכת תסריטים רבים לקולנוע, פיתחתי שיטת חשיבה יצירתית אדריכלית, כמעט כיצד ניתן לקחת רעיון לסיפור, שיכול להיות אמורפי לחלוטין וצעד צעד להפכו לתסריט שניתן להוציאו להפקה.

תסריטאי צריך להיות אדם בעל דמיון פורה ויכולת סיפורית אבל תסריטאות זאת שפה, אמנותית וטכנית כאחד, שפה שיש להכיר אותה על בוריה. בכדי לקצר את תהליכי הכתיבה, שפה הדורשת לימוד נרחב של כל הפרמטרים, האותיות והתווים הדרושים כדי לכתוב משהו שהוא באמת בר הפקה ולא עוד טקסט למגירה.

התסריט הוא לפני הכל תכנית עבודה הדורשת הכרות קרובה עם דרישות היצירה. לכל מי שאי פעם שאף ורצה להפוך חלום לחזון וחזון ליצירה, הסדנה הזאת תעניק לו ולה את הכלים למימוש השאיפה".

 

רני בלייר – במאי, תסריטאי ויוצר

במאי טלוויזיה ותסריטאי ישראלי מוערך, זוכה פרס האקדמיה לטלוויזיה. כתב וביים את הסדרות "שבתות וחגים", "פרשת השבוע", "אדמה" ו "שביתה".

 

רשימת מתעניינים: [email protected]