שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל

סדנאות שייקספיר בפסטיבל תמונע

צור איתנו קשר
סדנאות שייקספיר בפסטיבל תמונע

בהנחיית הבמאי ניק האטצ'יסון

שיתוף פעולה בין לאומי, בין תיאטרון תמונע ובין שח"ם: "פסטיבל שייקפסיר בתיאטרון תמונע"

כחלק מחגיגות 400 שנה לשייקספיר, המתקיימות במסגרת פסטיבל תמונע,

יתקיימו בתיאטרון שתי סדנאות שייקספיר לשחקנים ובמאים מקצועיים. תיאטרון תמונע גאה לארח את הבמאי האנגלי ניק האטצ'יסון, מומחה לשייקספיר, שיעביר את הסדנה "מהדף אל הבמה" לשחקנים ובמאים. השחקן והבמאי דורי אנגל, חבר שח"ם, יעביר את הסדנה "לשחק שייקספיר" לשחקנים.

הזדמנות נדירה לחוות העשרה מקצועית ייחודית בעלות סמלית לחברי שח"ם בלבד!

"מהדף אל הבמה" – סדנה בת 3 ימים, 25-27.9 10:00-15:00. מחיר לחברי שח"ם: 200 ₪ בלבד! (במקום 300 ₪)

"לשחק שייקספיר" – סדנה בת יומיים, 24-25.9 10:00-15:00. מחיר לחברי שח"ם: 100 ₪ בלבד!

(במקום 150 ₪)

להרשמה יש לשלוח קורות חיים למייל: [email protected]

יש לציין שאתם חברי שח"ם בפניה להרשמה.

 

פרטים על הסדנאות והמנחים:

 

מהדף אל הבמה From Page to Stage

סדנה לשחקנים ובמאים בהנחיית הבמאי האנגלי ניק האטצ'יסון. התחקות אחר שיטת העבודה של השחקנים בלהקתו של שייקספיר, שהיא שונה בתכלית מהמוכר לנו היום. צורת העבודה עם הטקסט, היחס להוראות הבמה והעבודה עם נוכחותו המתמדת של הקהל – טכניקות אלה שופכות אור על הדרך לגשת אל הטקסט השייקספירי וחושפות את הבחירות שנפתחות עבור השחקן מתוך ההוראות שטמן שייקספיר עצמו בטקסט.

 

ניק האטצ'יסון Nick Hutchison במאי, שחקן ומורה למשחק אנגלי, בעל מוניטין באנגליה ,ובעולם כמומחה להעלאת מחזות שייקספיר על הבמה. עבד בשיתוף פעולה עם הBBC, התיאטרון הלאומי האנגלי National Theatre, תיאטרון הגלוב השייקספירי Globe והרויאל שייקספיר קומפני .RSCבין ההצגות שביים לאחרונה: ההפקה "פשעים שבלב", שזכתה כהצגה הנבחרת של עיתוני הגרדיאן, האינדיפנדנט וטיים-אאוט, ההפקה עטורת הפרסים ע"פ מחזהו של סטיבן ברקוף "מפלת בית אשר" על-פי סיפורו של אדגר אלן פו והפקת "הלילה ה-12" מאת שייקספיר, המועמדת ל-9 פרסי אוסטרנדר בממפיס טנסי, ארה"ב. במהלך הקריירה הענפה שלו, ביים ניק האטצ'יסון עשרות הפקות של מחזות שייקספיר והעביר סדנאות מקצועיות בנושא שייקספיר לשחקנים, במאים ויוצרי תיאטרון באנגליה וברחבי אירופה וארה"ב. בין השאר, הנחה סדנאות וביים במסגרת תכנית מיוחדת של תיאטרון הגלוב עבור סטודנטים מארה"ב. ניק מלמד ומביים באופן קבוע בבתי הספר המובילים למשחק באנגליה, ובראשם האקדמיה המלכותית לתיאטרון בלונדון .RADA ההפקות השייקספיריות האחרונות שביים שם: "פריקלס", "סימבלין", "עמל האהבה לשווא" ו"נשי וינדזור העליזות".

 

http://www.tmu-na.org.il/?CategoryID=221&ArticleID=3882

 

לשחק שייקספיר

מה זה אומר לשחק במחזה של שייקספיר? אילו יכולות צריכים שחקנים לפתח כדי להתמודד עם טקסט קלאסי? שייקספיר מביא את השחקן לחקור את גבולות הביטוי והיכולת שלו. הוא משלב בגאונות דמויות מרתקות ומצבים אנושיים קיצוניים עם שפה פיוטית ורעיונות מורכבים. בסדנה נקבל כלים להכשיר את כלי הביטוי של השחקן להתמודד עם טקסט שייקספירי, נלמד לפצח את מנגנוני הכתיבה, לזהות את הסודות ששייקספיר טומן לנו בטקסט וכיצד להשתמש בהם במשחק.

 

דורי אנגל שחקן ובמאי, התמחה במשחק שייקספירי באקדמיה המלכותית למשחק בלונדון (RADA). ההצגה בבימויו ,Youth and Will על-פי מחזות שייקספיר, זכתה לשבחים רבים בפסטיבל אדינבורו 2011 ובלונדון. ניהל אמנותית את פסטיבל שייקספיר הבינלאומי בתמונע 2015. שיחק את המלט בהפקה שעלתה בתיאטרון תמונע, הנסיך הנרי ב"הנרי ה-4" בהפקה "פלסטף ובנו" בבימוי הבמאי האנגלי אנדרו ויזנבסקי ואת אנטוניוס ב"אנטוניוס וקליאופטרה" בתיאטרון ג'ורג' ברנארד שואו בלונדון .(RADA) עבודתו על משחק קלאסי ושייקספירי מבוססת על טכניקותעבודה שלמד ב-RADA,בדגש על שיטותיהן של Cicely Berry ושל .Brigid Panet

 

http://www.tmu-na.org.il/?CategoryID=221&ArticleID=3881