שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל

בנימה אישית - סדנת פיתוח וקידום פרויקטים לתסריטאים מתקדמים

צור איתנו קשר
בנימה אישית - סדנת פיתוח וקידום פרויקטים לתסריטאים מתקדמים

בהנחיית מרב נחום ומרב שקד

סדנה מעשית ומקצועית המיועדת לשחקנים ולכותבים בעלי רקע בתסריטאות, שיש להם פרויקט שהם רוצים לפתח ולקדם.

יש לכם רעיון טוב לסדרה או לסרט ואתם לא מצליחים להושיב את עצמכם לכתוב? ישבתם וכתבתם ואתם לא מצליחים לקדם את הפרויקט שלכם ולהביא אותו למפיקים / זכיינים / שיקנו אותו מכם?

בדיוק בשביל זה יצרנו וגיבשנו סדנת כתיבה לכותבים מתקדמים: "בנימה אישית".

סדנה מעשית ומקצועית המיועדת לשחקנים ולכותבים בעלי רקע בתסריטאות, שיש להם פרויקט שהם רוצים לפתח ולקדם. הסדנה תשמש מסגרת שתאפשר לפצח את הפרויקטים ולהכין אותם להגשה.

מנחות הסדנה הן מרב נחום ומרב שקד, תסריטאיות ("מגדלים באוויר", ערוץ 10) ומנחות מנוסות של סדנאות לכתיבת תסריט.

במהלך 12 מפגשים, שיתקיימו פעם בשבועיים, נעבוד על הפרויקטים של חברי הקבוצה תוך ניתוח מעמיק של הסיפור והדמויות ושכלול כלים מתקדמים לכתיבה מקצועית. כל משתתף יקבל משוב אישי וקבוצתי, הנחייה להתקדמות ותמיכה לאורך כל התהליך.

בנוסף, בכל שיעור נעסוק בנושא אחר ויינתנו משימות כתיבה. בין הנושאים: פיתוח ובניית דמויות מורכבות, בעיות מרכזיות בפרויקטים האישיים והתמודדות עמן, עבודה על סצנות מפתח, סינופסיס מקצועי, עבודה עם טריטמנט, הכנה להגשות, בייבל, פיילוט ומהלך עונתי (לסדרות), התמודדות עם ביקורת, טיפים ותחבולות לכתיבה טובה.

במהלך הסדנה יתקיים מפגש פיץ' עם אסף אמיר מפיק בכיר בתעשייה והבעלים של "נורמה הפקות" ("כנפיים שבורות", "מגדלים באויר", "למלא את החלל" ועוד). אשר יעזור לשפוך אור מנקודת מבט חיצונית לסדנה על הפרויקטים שלכם בשלב שבו כל אחד נמצא.

 

תנאי קבלה: היכרות עם עולם התסריט ופרויקט שעליו רוצים לעבוד (יתקבלו גם פרויקטים שאינם "מבושלים" והם בשלב הרעיון).

 

על המתעניינים בסדנה לשלוח:

  1. רקע: ספרו לנו קצת על עצמכם- מי אתם, ניסיון בכתיבה ובתסריטאות, וקצת על הרעיון שלכם- מהיכן הגיע ולמה אתם מעוניינים לכתוב דווקא עליו. (כחצי עמוד)
  2. סינופסיס/תקציר של הרעיון (עד עמוד)

 

 

המלצות של שחקנים חברי שח"ם

 

  1. הדס שי

ממליצה בחום על סדנת כתיבה עם המרביות שיודעות לכוון, לדייק, לאסוף, לגרות ולגרום לזה לקרות. לקחת את חומרי החיים ולזקק אותם בעדינות, בהקשבה ובמקצועיות לסיפור שלכם. בזכותם רעיונות נאספים לדפים ועליהם נרקמים גיבורים, רגעים, קונפליקטים ורגש.

סדנה חובה לכותבים.

 

  1. נועה הרפז

"פתאום גיליתי את ההנאה והאהבה לכתיבה, זה העיר אצלי התלהבות מדרך חדשה, ליצור ולהשמיע את הקול שלי. סדנה מרתקת, מלמדת, חווייתית ומהנה" (נועה הרפז סדנה 4)

 

  1. נעמה ארלקי

"סדנה מקצועית וכיפית, נותנת תחושה שאפשר להתנסות ולטעות, קבלה מוחלטת שלך ושל התכנים שלך בלי הטפת מוסר ובלי לנסות לשנות אותך. קצב הלמידה, הביחד של המרקם האנושי" (נעמה ארלקי, שח"ם סדנה 6).

 

  1. לירון חי ביטון

זכיתי לפגוש שתי נשים חכמות, יצירתיות , רגישות ומעוררות השראה והשילוב בינהן בשבילי היה מנצח .אחרי הסדנה הראשונה שאותה סיימתי עם סינופסיס ( כפי שתוכנן מראש)היה לי ברור שאני רוצה עוד. לשמחתי גם עוד משתתפים מסדנאות אחרות סיימו בתחושות דומות ואז הגענו לסדנת המתקדמים .

 

חוץ מהעובדה שפגשתי שם אנשים חדשים ויצירתיים שהפרו אותי לאורך כול הדרך הרגשתי שהמרביות ממשיכות ללוות אותי כשהן שומרות על האמת שלהן ועל האמת שלי והיום יש לי סדרה ( כפי שתוכנן מראש) שבעוד כמה שבועות תתחיל לחפש מפיק.

אז אם גם אתם מחפשים סדנה שתתאים את עצמה אליכן שתרגישו בה בבית ותתפלאו גם במחיר הוגן אני ממליץ בחום

 

  1. טל צדקוני

הסדנה של המרביות תפורה בדיוק למידותיו של השחקן היוצר, שרוצה להרחיב את הגבולות ולכתוב תסריט (טוב!) וזה לא כ"כ פשוט (כמו שמהר מאוד הבנתי).

לסדנה הזאת יש מטרה ברורה ומעשית, לצאת ממנה עם "התנך של הסדרה"-

הצעה מקצועית, מוקפדת (ומעולה!) לסדרה, אותה תוכל להגיש למפיקים (ולדרוש את התפקיד הראשי..)

 

בסדנה המירביות מלוות את הכתיבה צעד אחר צעד, בכל השלבים, במקצוענות ללא פשרות (גם אם זה אומר לתקן שוב ושוב את אותה הסצנה, עד שהיא תהייה חכמה, מדויקת, מקורית, מצחיקה או מרגשת).

 

הן מביאות את כל הידע והניסיון והכישרון שלהן בשבילי, בשביל שיהיה לי פרק ראשון לסדרה הכי טוב שאני יכולה לכתוב. בכל מפגש אני מקבלת (על הראש) הערות והארות חדות, מדויקות, אמיצות, מהמירביות ומחברי הקבוצה הנוספים שמאירים כיוונים ורעיונות נוספים. לקרוא את הפרק ההולך ומתהווה לנגד עיניך של חבר אחר לקבוצה, להיות חלק מתהליך הכתיבה שלו, זו זכות, זה מרגש ומלמד אותך הרבה על הפרק שלך, על העבודה שלך. זו מסגרת העבודה שחיפשתי כבר הרבה זמן, תומכת ומאתגרת ודוחפת קדימה!

(ובתוך כל הבלגן של החיים, אני זקוקה לדחיפה הגונה..)

 

אני כרגע עמוק בתוך התהליך ולא רוצה שזה יגמר!

 אני מאחלת לכם, לבוא ולכתוב את הסדרה שלכם!