שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל

תאטרון גשר

מבנה השכר

השכר של שחקן שכיר בתיאטרון מורכב מהרכיבים הבאים: שכר בסיס, פרמיות לחזרות והצגות, דמי נסיעות, וקצובת ביגוד.

שכר הבסיס נקבע במו"מ בין התיאטרון לשחקן, כאשר שכר בסיס איננו יכול להיות נמוך משכר שחקן בדרגה שבע ושלוש שנות ותק, לפי טבלאות השכר המעודכנות של דירוג העיתונאים במגזר הציבורי.

שכר הבסיס מתעדכן פעם בשנה בתוספת של 2%, הניתנת החל ממשכורת ינואר של תחילת כל שנה.

הפרמיות של השחקנים בתיאטרון מחושבות כאחוזים מהשכר המשולב. פרמיית הצגה הינה 5% מהשכר הבסיסי.

דמי נסיעות משולמים לכל שחקן מדי חודש על פי חוק, בגובה ערכו של כרטיס 'חופשי חודשי' לנסיעה בתחבורה ציבורית.
עבור הופעות רחוקות - תוספת של 10% לפרמיה בהתאם לפרמיה המשולמת לשחקן.
הופעות רחוקות - מעבר לחיפה, הקריות ובאר שבע. 

כל שחקן זכאי לקצובת ביגוד חודשית בסך 70 שקל. 

תנאים סוציאליים ודמי חבר

בסיס ההפרשות לתגמולים לפנסיה ופיצויי פיטורים, הינו שכר הבסיס, פרמיות ההצגה ופרמיות החזרה.

גובה ההפרשות הינו על פי חוק: 6.5% לתגמולים על חשבון התיאטרון, 6% לתגמולים על חשבון השחקן, ו-6% לפיצויי פיטורים על חשבון התיאטרון.

כל שחקן יפריש מדי חודש ממשכורתו 0.7% עבור דמי חבר לארגון שח"ם, מכלל הברוטו ולא פחות מ-55 שקל. תשלום זה בא במקום תשלום דמי החבר החודשיים לארגון שח"ם.

חופשה שנתית וחופשת מחלה

השחקנים בגשר זכאים לחופשה שנתית על פי חוק. סך ימי החופשה השנתית המגיעים הוא בהתאם לוותק בתיאטרון, כדלקמן:

עד 5 שנות ותק כולל  

14 יום

עד 6 שנות ותק כולל  

16 יום

עד 7 שנות ותק כולל  

18 יום

עד 8 שנות ותק כולל    

19 יום

עד 9 שנות ותק כולל  

20 יום

עד 10 שנות ותק כולל

21 יום
עד 11 שנות ותק כולל22 יום
עד 12 שנות ותק כולל23 יום
עד 13 שנות ותק כולל

24 יום

עד 14 שנות ותק כולל24 יום

 

יש להעניק לשחקן את החופשה שצבר באותה שנה. התיאטרון רשאי לקבוע את המועד שבו ייצא העובד לחופש, אך עליו להתחשב בבקשותיו של שחקן המבקש לצאת לחופש במועד מסוים.

חופשה שנתית ניתנת לפיצול ובלבד שהשחקן יקבל חופשה רצופה של שבעה ימים לפחות.

שחקן זכאי לצבירה של 1.5 ימי מחלה לכל חודש עבודה. שחקן שנעדר מעבודתו עקב מחלה, יהיה זכאי לקבל 50% משכר העבודה הרגיל שהיה זכאי לו אילו המשיך לעבוד, עבור היום השני והיום השלישי של תקופת ההיעדרות 

עבור היום הרביעי ואילך, העובד זכאי ל-100% משכר העבודה שהיה מקבל אילו עבד.

שכר עבור חזרות

חזרות הבוקר בתיאטרון גשר יתקיימו בין השעות 15:00-11:00 או בין השעות 14:00-10:00. בימים בהם השחקן אינו משתתף בהצגה, רשאי תיאטרון גשר להזמינו להשתתף בשתי חזרות ביום אשר תתקיימנה במפוצל. דהיינו, חזרת בוקר וחזרת ערב כל אחת בת לא יותר מארבע שעות, או ברציפות - בין השעות 19:00-11:00 או 18:00-10:00. במקרה זה זכאי השחקן להפסקות בסך כולל של שעה אחת מתוך משך הזמן הרצוף.

בימי חול בהם משתתף השחקן רק בהצגה אחת, עליו להשתתף גם בחזרה אחת, אם יידרש לכך. בימי חול שבהם אין השחקן משתתף בהצגה רשאי התיאטרון לקרוא לו להשתתף בשתי חזרות.

תיאטרון גשר מתחייב  לקבוע את לוח החזרות של כל שבוע ביום רביעי שלפניו עד השעה 13:00. תיאטרון גשר ישתדל לכלול בלוח החזרות השבועי את פירוט הסצנות עליהן תיערך חזרה בכל אחד מהימים תוך ציון שמות השחקנים המוזמנים לכל סצנה.  התיאטרון רשאי לשנות את רשימת הסצנות בהתאם למטרות אמנותיות של הבמאי עד השעה 15:00 של יום קודם. על מנת לקבל את לוח החזרות השבועי, באחריות השחקן לפנות למנהל הלהקה ביום רביעי שלפני כל שבוע חזרות החל מהשעה 13:00. הלוח יימסר לשחקן בעל-פה ובאמצעות פקס או דואר אלקטרוני.

השחקן רשאי לפנות בכתב לתיאטרון עד יום חמישי שלמחרת בשעה 15:00 ולבקש לאשר את אי-הגעתו לחזרות בימים ובשעות בהם הוא אינו מוזמן לחזרות, על-פי לוח החזרות השבועי שנמסר לו. התיאטרון מתחייב להשיב לשחקן בעניין באופן מיידי על מנת שיוכל להתפנות לעיסוקיו. יחד עם זאת, אם התיאטרון יודיע לשחקן בתשובה כי הוא מבקש לשמור לעצמו את הזכות להזמינו לחזרות גם בימים ובשעות בהם השחקן פנוי, על-פי לוח החזרות השבועי, מתחייב התיאטרון להודיע לשחקן יום לפני עד השעה 15:00 על כוונתו להזמינו לחזרות בימים ובשעות אלה.

אם השחקן לא פנה לתיאטרון עד יום חמישי הנ"ל בשעה 15.00, יהיה רשאי התיאטרון להזמינו לחזרות גם בימים ובשעות בהם הוא פנוי, על-פי לוח החזרות השבועי שפורסם.

התיאטרון יעשה כל שביכולתו על מנת שלוח החזרות השבועי יהיה נאמן לזמנים הראליים בהם נדרשים השחקנים בפועל להשתתף בחזרות, על מנת למנוע מצב בו  השחקן מגיע לחזרה ואינו משתתף בה בפועל או מוצא עצמו ממתין פרקי זמן ממושכים בשונה מהקבוע בלוח החזרות השבועי.

תמורה עבור כל חזרה בת עד ארבע שעות הינה סך שלא יפחת מ-80 שקל.

במקרים חריגים ומיוחדים בהם השחקן מתבקש להאריך את החזרה מעבר לזמן שנקבע לה מראש, עליו לתת את הסכמתו לכך. אם השחקן מסכים לכך והחזרה המוארכת נמשכת למעלה מארבע שעות וחמש עשרה דקות ייחשב הדבר לחזרה נוספת אשר תזכה את השחקן לתשלום מלא.

עבור השתתפות בחזרה גנרלית (חזרה אחרונה עם קהל לפני עליית ההצגה), תשולם לשחקן תמורה השווה לחצי פרמיית הצגה.

בשבועיים לפני ההצגה הראשונה (כולל ימי שישי ושבת), רשאי תיאטרון גשר לזמן את השחקן להשתתף בחזרות ארוכות יותר, גם מעבר למכסות הזמן המפורטות לחזרות וזמני המנוחה, ובלבד שלא יהיו יותר משש שעות חזרה ביום (אם לשחקן הצגת ערב) ולא יותר מ-10 שעות חזרה (אם לשחקן אין הצגת ערב). 

עבור חזרה בת עד 6 שעות (ביום בו מתקיימת הצגת ערב) יקבל השחקן תשלום בסך הזהה לתמורה עבור 1 חזרה על כל פרק זמן חזרה של עד 4 שעות. מובהר כי בכל מקרה שהחזרות יימשכו מעבר ל-6 שעות תחושב החזרה האחרונה כפעולה שלישית.

עבור יום חזרות של 10 שעות יקבל השחקן תשלום בסך הזהה לתמורה עבור 1 חזרה על כל פרק זמן חזרה של עד 4 שעות. מובהר כי בכל מקרה שהחזרות ימשכו מעבר ל- 10 שעות תשולם  לשחקן תוספת עבור פעולה שלישית.

שעות החזרות יחולקו ע"פ הצורך של התיאטרון ובכל מקרה ישולם לשחקן עבור 3 חזרות.  מובהר כי במקרה של יום חזרות של 10 שעות זכאי השחקן להפסקות בסך כולל של שעה אחת מתוך משך הזמן הרצוף. עוד מובהר כי 10 השעות כאמור יכולות להיספר באופן מצטבר על פני יום החזרות.

תיאטרון גשר רשאי להזמין את השחקן לחזרות בימי שישי בבוקר, שלא בשבועיים האחרונים לפני הצגה. בעבור חזרות אלה ישלם התיאטרון לשחקן תמורת חזרה רגילה. אם השחקן ביצע לפחות שלוש פעולות באותו השבוע (חזרות ו/או הצגות), התמורה תהיה השווה בעבור פעולה שלישית.

בערבי חג יסתיימו החזרות לא יאוחר מהשעה 14:00 ובכל מקרה לא ימשכו יותר מארבע שעות. שחקנים אשר נוסעים לבקר את משפחתם הגרה רחוק, יוכלו לבקשתם, להשתחרר מהחזרות לא יאוחר מהשעה 13:00.  

לא יערכו חזרות במוצאי שבת ובמוצאי חג, למעט בשבועיים אחרונים לפני ההצגה הראשונה. יחד עם זאת, במקרים יוצאים מהכלל, התשלום לחזרה לשחקן לא יפחת מסך השווה ל-150 שקל .

במשך תקופת החזרות על מחזה חדש, רשאי התיאטרון להזמין את השחקן למדידת בגדים או טסטים של איפור בשעות הקבועות לחזרה, לפי סעיפי הסכם זה. במידת הצורך יהיה רשאי להזמין את השחקן למדידת בגדים לא יותר מחצי שעה לפני מועד החזרה או לאחריה.

בארבעת הימים, לפני עשרת הימים האחרונים של החזרות לפני עליית ההצגה, התיאטרון יהיה רשאי לדרוש מהשחקן להיות לבוש בשעה הקבועה לחזרה ובלבד שהדבר לא יחייב אותו לבוא לתיאטרון יותר מחצי שעה לפני השעה הקבועה לחזרה.    

בעשרת הימים האחרונים של החזרות לפני עליית ההצגה יהיה רשאי התיאטרון להזמין את השחקן להתלבש ולהתאפר שעה לפני המועד הקבוע לתחילת החזרה. במקרים אלה יפרסם מנהל ההצגה לוח זמנים למתאפרים בחדר איפור.

תיאטרון גשר רשאי להזמין את השחקן לחזרה, אשר תתחיל לא יותר משעתיים לפני תחילת ההצגה ותימשך לא יותר משעה, ושמטרתה קבלת הערות, רענון טקסט, ביצוע חימום קולי ו/או גופני לקראת ההצגה. פעולה זו לא תזכה את השחקן בתשלום נוסף לפרמיית ההצגה המשולמת לו.

תיאטרון גשר רשאי להזמין את השחקן לחזרה, אשר תתחיל לא יותר משעתיים וחצי לפני תחילת ההצגה ותימשך לא יותר משעה וחצי ושמטרתה תיקוני מיזנסצנות, חילופי שחקן או כל מטרה אחרת לקראת ההצגה. פעולה זו תזכה את השחקן בתשלום של חזרה רגילה ובכל מקרה לא של פעולה שלישית.

בשבוע הראשון של עליית הצגה חדשה, השחקן עשוי להישאר למשך של לא יותר משעה אחת מיד עם תום ההצגה, לשם קבלת הערות מהבמאי, וזאת ללא כל תמורה נוספת עבור פעולה זו.

מעבר לשבוע הראשון של עליית הצגה חדשה, השחקן עשוי להישאר למשך של לא יותר משעה אחת מיד עם תום ההצגה, לשם קבלת הערות מהבמאי, אולם מעבר לחצי השעה הראשונה יזוכה השחקן בתשלום של חזרה רגילה ובכל מקרה לא של פעולה שלישית.

אם השחקן מבצע את תפקידו שלא בהתאם להוראות הבמאי, מעבר לשבוע ראשון של עליית הצגה, רשאי התיאטרון להשאיר את השחקן לשעה נוספת לאחר ההצגה ללא תמורה נוספת עבור פעולה זו.

שכר עבור הצגות

השחקן יועסק בלא יותר משמונה הצגות בשבוע.

במקרים יוצאי דופן, התיאטרון יוכל להעסיק את השחקן ביותר משמונה הצגות בשבוע, ובלבד שהתמורה לשחקן עבור כל הצגה מעל שמונה הצגות בשבוע תהיה כפולה מהתמורה על הצגה רגילה.

תיאטרון גשר מתחייב לפרסם את לוח ההצגות של כל חודש לא יאוחר מעשרה ימים לפני תחילת אותו חודש באמצעות מזכירות התיאטרון ובפרסום בלוח המודעות של התיאטרון. 

כל הצגה נוספת לבקשת התיאטרון, תעשה בתיאום מראש עם אילוציו של השחקן, גם אם אילוצים אלה לא דווחו על-ידי השחקן לתיאטרון.

במקרה מיוחד של אילוץ בלתי צפוי ויוצא דופן אליו נקלע התיאטרון, כמו מחלת שחקן או פציעת שחקן, יכול התיאטרון להודיע לשחקן על הצגה נוספת מעבר לקבוע בלוח ההצגות המחייב מבלי לקבל את אישור השחקן לכך, אלא אם כן השחקן קיבל מראש אישור בכתב מהתיאטרון על היעדרות באותו יום מטעמי עבודה אחרת או מטעמים אישיים.

הפרמיה בגין הצגה ביום חול הינה 1/20 משכר הבסיס.

התיאטרון ישלם לשחקן סכום השווה לתמורה בעבור 1.5 פרמיית הצגה.

כל שחקן זכאי למנוחה של שלוש וחצי שעות לפני כל הצגה או לפני שעת היציאה להצגה, במקרה והיא מתקיימת מחוץ לתל-אביב.

כמו כן, זכאי כל שחקן למנוחה של שמונה שעות משעת הגעת הסעת השחקנים לתל-אביב, במקרים של הצגות המתקיימות מחוץ לתל-אביב ועד לפעולה הבאה אליה הוא מוזמן על-ידי התיאטרון.

כן. הודעה על ביטול הצגה תימסר לשחקן.נית עד 8 שעות לפני תחילתה. 

פעולות שלישיות

כל חזרה המתקיימת ביום בו השחקן משתתף בשתי הצגות נוספות או בחזרה ובהצגה נוספות או בשתי חזרות נוספות.

 

התיאטרון ישלם לשחקן, עבור כל פעולה שלישית, תמורה בסך הזהה לשלוש פרמיות חזרה ובכל מקרה לא פחות מ-150 שקל. 

שבוע עבודה

שבוע העבודה בתיאטרון מתחיל במוצאי שבת ועד יום חמישי בחצות. יחד עם זאת, התיאטרון רשאי לזמן את השחקן ביום שישי בבוקר לעבודה, בתנאי שקיבל יום מנוחה באותו השבוע.

א.ש.ל

בכל מקרה של נסיעה לחו"ל במסגרת עבודת התיאטרון, יחולו כל ההוצאות, לרבות נסיעה, הלנה, אש"ל, וביטוח - על התיאטרון.

למען הסר ספק, התמורה בגין הצגות בחו"ל תהיה זהה לזו הניתנת על הצגות בארץ ותשולמנה לשחקן בשקלים ישראלים כחלק ממשכורתו. מובהר כי במקרה של נסיעה לחו"ל במסגרת העבודה, השחקן יהיה זכאי לתשלום אש"ל יומי מתיאטרון גשר בסך של לא פחות מ-25 דולר ארה"ב לפי מטבע המדינה, ובהתחשב בכלכלת המדינה המארחת.

בכל מקרה בו תיאטרון גשר יעסיק את השחקן בפעילות העולה באורכה על 10 שעות ביום מחוץ לעיר ו/או שתי הצגות באותו יום, ישלם התיאטרון לשחקן 14 שקל אש"ל על פעילות זו.

במידה והתיאטרון מלין את אנשיו מחוץ לעיר, ישולם אש"ל בעבור יום שהייה מלא בסך 40 שקל.

תוספות שנתיות

דמי הבראה הם תשלום שעל מעביד בישראל לשלם לעובד לאחר שהשלים שנת עבודה אחת לפחות.

לאחר 11 חודשי עבודה   

9 ימי הבראה בתשלום

משנתיים עד שש שנים  

10 ימי הבראה בתשלום

משש שנים עד תשע שנים  

11 ימי הבראה בתשלום.

מ-10 שנים עד 15 שנים     

12  ימי הבראה בתשלום

ומהשנה ה-16 ואילך

13  ימי הבראה בתשלום.

 

נכון לשנת 2017, התעריף לכל יום הבראה לשחקני גשר עומד על 424 שקל.

להורדת ההסכם

הסכם קיבוצי עם תיאטרון גשר

לחצו כאן 
 

נספח להסכם לקיבוצי עם תיאטרון גשר מיום 19.6.2022

 

לחצו כאן

נספח להסכם קיבוצי עם תיאטרון גשר מיום 25.04.17 

 

לחצו כאן 

 

יש לך שאלה לגבי זכויות שחקנים?

צור איתנו קשר