שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל

לראשונה בישראל – שידורי קשת ושח"ם חתמו על הסכם תמורה לשחקנים ממכירת סדרות לחו"ל

היום (יום ה', 17.1.19) נחתם הסכם ראשון מסוגו בין קשת לשח"ם, ארגון השחקנים בישראל, המסדיר את נושא התמורה הנוספת לשחקנים המופיעים בהפקות שנמכרות על ידי קשת לשידור בגופי שידור בינלאומיים.
התמורה תתורגם באחוזים שיתווספו לתשלום המגיע לשחקנים במסגרת השתתפותם בסדרות, בהתאם לעסקת המכירה. מדובר בהסכם תקדימי, כאשר קשת היא גוף התוכן הישראלי הראשון לחתום עם שח"ם.

 
אורי רשטיק, מרכז פעילות שח"ם: "ההסכם מהווה תקדים ברמה הארצית והעולמית. השחקנים מאז ומתמיד היו שותפים להצלחת הדרמה הישראלית על המסך בחו"ל, וכעת בזכות המענה שניתן על ידי קשת לנושא הם גם יהיו שותפים להצלחה הכלכלית. מצאנו בקשת שותפים ענייניים למהלך ואנו מודים להם על הרצון הטוב ועל ההכרה בחשיבותו של מעמד השחקן."
 
אסתי זקהיים, יו"ר שח"ם: "אנו מברכים על ההסכם התקדימי. זהו הסכם ששם את מעמד השחקניות והשחקנים בקדמת הבמה ואת תרומתם ליצירה ומכיר בחשיבותם של השחקנים ותרומתם הגדולה והמשמעותית להצלחת היצירה הישראלית. אני קוראת לשאר גופי השידור להצטרף לקשת ולחתום על הסכמים דומים. אנו בשח"ם מברכים על שיתוף הפעולה עם קשת."
 
טלי גורן, סמנכ"ל תקשורת ורגולציה בקשת: "ההסכם עם שח"ם מגיע בתזמון בו ניתן לראות ניצוצות של אסדרת התעשייה ושוק הטלוויזיה. הוא מהווה נדבך נוסף בשורת מהלכים שקשת מובילה במטרה לתרגם את ערך ההצלחה עבור כל שותפיה לדרך, בהם הסכם אק"ט המסדיר את תנאי העובדים, ושותפויות נוספות."
 
קרני זיו, מנהלת הדרמה של קשת: "אנו גאים להוביל מהלך פורץ דרך מתוך האמונה שלנו בתוכן ובאנשים המוכשרים שיוצרים אותו ולוקחים בו חלק. הסכם זה מעיד על אמונה זו ויוצרים את התשתית במסגרתה היוצרים, המפיקים והשחקנים מהווים שותפים להצלחה של התוכן הישראלי, בארץ ובעולם."

 

לדף שאלות ותשובות בנושא ההסכם, לחצו כאן