שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל

מגיפת הקורונה: אסתי זקהיים, יו"ר שח"ם, בפנייה לשחקנים ושחקניות

שחקנים ושחקניות יקרים,

שבוע מורכב עבר על כולנו ותקופה לא פשוטה עוד לפנינו.  

בשבוע האחרון עבדנו בשח"ם ללא הרף על מנת להבהיר לכל שחקן ושחקנית מהם זכויותיו וכיצד עליו לממשן בכדי לקבל דמי אבטלה וזאת תוך מציאות משתנה משעה לשעה, תוך כדי קשר רציף מול הביטוח הלאומי. העמדנו לרשותכם, בזמן אפס, מערך טיפול, יעוץ וסיוע: בטלפון, במייל, באתר האינטרנט, ברשתות החברתיות ובהדרכות מקוונות שעוד ימשיכו להתקיים לפי הצורך. אנחנו ממשיכים לעמוד לרשותכם גם השבוע וככל שנדרש כדי לסייע לכם לממש את זכויותיכם ואנו ממשיכים לפעול מול תאטרונים ומפיקים על מנת שאלו ינפיקו לכם את המסמכים המתאימים כדי שתוכלו לתבוע את זכויותיכם.

עוד בשנת 2018, פעלנו להעברת תיקון בחוק הביטוח הלאומי אשר מאפשר לשחקנים פרילנסרים להיחשב בביטוח הלאומי כעובדים שכירים, תיקון אשר מאפשר להרבה מאוד שחקנים לקבל דמי אבטלה. ברצוני להודות לשותפים שסייעו לנו להוביל את המהלך הזה בשעתו – רועי כהן, יו"ר לה"ב (ארגון העצמאים) ושוקי מניביצקי יו"ר ועדת הביטוח הלאומי בלהב, שלולא הם ושח"ם, הרבה יותר שחקנים היו עומדים היום מול שוקת שבורה.

אני מפצירה בכם לשוב ולקרוא את ההנחיות שפרסמנו ולפעול למימוש הזכויות שלכם –

מסמך מקיף של שאלות ותשובות

עושים לכם סדר, מה צריך להגיש לביטוח לאומי

לאחר שקראתם לעומק, אם עדיין יש לכם שאלות, נשמח אם תפנו אלינו ועדיף באמצעות הדוא"ל: [email protected].

אני מבטיחה לכם שאנחנו ממשיכים לפעול ללא הרף עם לה"ב (ארגון העצמאים) על מנת שגם שחקנים עצמאים שאינם זכאים לדמי אבטלה יקבלו שיפוי וסיוע בגין הנזק האדיר שנגרם להם. כמו כן, פועלים עם שאר ארגוני העובדים והיוצרים בקולנוע ובטלוויזיה על מנת להקים קרנות סיוע ליום שאחרי וקרנות סיוע לשחקנים ותיקים, אנו עקבו אחר הפרסומים שלנו בנושא.

חברים יקרים, לכל קורונה יש מוצאי קורונה, ולכן אין לנו ברירה אלא להסתכל על היום שאחרי. בינתיים  אני מבקשת מכם לנשום ולנסות לא להשתגע!!!! אני באופן אישי מנסה לשמור על השפיות ולא לדאוג איפה שזה לא יעזור.  

ובעניין העתיד: המחלקה המשפטית שלנו עובדת במלוא המרץ לאשר את כל חוזי הפקות הקולנוע והטלוויזיה על מנת שמיד כשיתאפשר, אלו יחזרו לסדרן. ההכשרות המקצועיות שלנו מתקיימות באופן מקוון (אלו שאפשר לקיים באופן מקוון) ובימים אלו אנו עמלים על בניית מערך סדנאות רלוונטי ומתאים להוראה מקוונת, הכשרות אשר יאפשרו לכם לרכוש כלים ייחודיים וגם להתאמן על כישורי המשחק שלכם בזמנים קשים אלו – חדר כושר מקוון. להעביר את הזמן לעבוד על הכלי שלנו וליהנות. גם כאן אני מזמינה אתכם לעקוב אחר הפרסומים שלנו.

באותה הזדמנות, בזמן הפנוי שנותר לכם, אני ממליצה בחום לכל אחד ואחת מכם להיכנס ולעדכן את עמוד השחקן שלו באינדקס השחקנים, אותו אנחנו מתעתדים להפוך לזירת הליהוק המשמעותית בישראל.

אני רוצה להבטיח לכם שגם אחרי המצב וגם במהלכו ,שח"ם יישאר ארגון חזק הפועל וממשיך לפעול למען השחקנים והשחקניות.

ולבסוף, אני רוצה להודות לצוות שח"ם וליועצת המס ריקי כוכב, שהתמסרו למשימה הלא פשוטה הזו של הסברת זכויותינו,  לנו השחקנים  והשחקניות , שרובנו, ובעיקר אני, לא מאוד טובים במספרים, בקריאת תלוש משכורת, ובהבנת האותיות הקטנות.

הצוות במשרד בהנהגתו האיתנה של אורי רשטיק, עובד שעות נוספות, מארגן את ההדרכות המקוונות, מוציא דפי הסברה והנחיות, ונותן מענה למאות פניות של שחקנים ושחקניות.  

 

מקווה שנתראה במהרה בצד השני של הסגר.

 

שלכם

אסתי זקהיים

יושבת ראש שח"ם