שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל

יציאה מחודשת לחל"ת: כל מה שצריך לדעת

אני עדיין בחל"ת ולא דיווחתי על חזרה לעבודה האם אני ממשיך לקבל דמי אבטלה?

כן, כרגע ועד להודעה חדשה, תשלום דמי האבטלה הוארך  עד לתאריך 30/06/2021 >>> קראו כאן מידע נוסף בנושא.

אבל במידה ויש לך עבודה יומית בכל מיני מקומות עליך לפעול בהתאם לכתוב בלינק הזה.

חזרתי לעבודה (כשכיר/ה ביחסי עובד מעביד מלאים), הפסקתי לקבל דמי אבטלה, וכעת הוציאו אותי שוב לחל"ת, מה לעשות?

יש לבצע מספר פעולות פשוטות –

1. יש לוודא שהמעסיק שלך נותן לך (שוב) מכתב יציאה לחל"ת בו כתוב בבירור כי הוא מוציא אותך לחל"ת בגלל הקורונה. כמו כן, יש לוודא שתקופת החל"ת היא ל-14 יום לפחות.

2. יש לבדוק באתר אם המעסיק שלך דיווח לנו על הפסקת עבודתך.

3. אם המעסיק לא דיווח, ניתן לעדכן את  הביטוח הלאומי בעצמך באתר. עלייך לשלוח לביטוח הלאומי (למחלקת אבטלה) מכתב מהמעסיק על סיום עבודתך.  את המכתב שקיבלת מהמעסיק יש לדווח לאתר ביטוח הלאומי >>> בלינק הזה(בהערה לפקיד - יש לציין כי הוציאו אותך לחל"ת חוזר וכן לציין את הימים בהם עבדת בפועל).

4. יש לדווח על יציאה מחודשת לחל"ת בלשכת התעסוקה – דרך האזור האישי, אם חסרים פרטים יש למלא שוב. אם ישנם כל הפרטים יש לסמן "שמור" בכל שלב עד הסוף. לאזור האישי לחץ כאן.

ניתן לקרוא פרטים נוספים באתר הביטוח הלאומי. 

חזרתי לעבודה כאומן בצו סיווג מעסיקים, הפסקתי לקבל דמי אבטלה, וכעת אין לי יותר עבודות ויצאתי שוב לחל"ת.

1. יש להכין הצהרה מטעמכם – לרשותכם הצהרה לדוגמא.

2. את ההצהרה יש לדווח לאתר ביטוח הלאומי >>> בלינק הזה. (בהערה לפקיד - יש לציין כי הוציאו אותך לחל"ת חוזר וכן לציין את הימים בהם עבדת בפועל).

3. יש לדווח על יציאה מחודשת לחל"ת בלשכת התעסוקה – דרך האזור האישי, אם חסרים פרטים יש למלא שוב. אם ישנם כל הפרטים יש לסמן "שמור" בכל שלב עד הסוף. לאזור האישי לחץ כאן.

האם צריך לעבור שוב את כל התהליך של ההגשות לביטוח לאומי?

לא, מלבד הפעולות המצוינות מעלה אין לעשות פעולות נוספות. חישוב דמי האבטלה יהיה לפי השכר שלכם בבקשה הראשונה לדמי אבטלה (גם אם עברתם מקום עבודה או אם היה שינוי בשכר שלכם).  אל דאגה, הביטוח הלאומי חישוב מחדש של דמי האבטלה בחל"ת החוזר.

האם יהיה שינוי גובה דמי האבטלה שלי וההכנסות מהתקופה הקצרה בה עבדתי יחשבו לי לעניין חישוב מחודש של גובה דמי האבטלה?

לא, הסכום אותו חישבו לך ליום עבודה עוד בתחילת תקופה האבטלה הראשונית יישאר זהה. אם את/ה חושב/ת שהסכום נמוך מדי או שיש תקלה בחישוב, תוכל לראות כאן הנחיות לנושא זה.

האם אקבל דמי אבטלה עבור התקופה בה עבדתי?

זה תלוי, אם בתקופה שאת/ה מקבלת דמי אבטלה יש לך הכנסה מעבודה כשכיר או שכיר לפי צו סיווג מעסיקים, כעצמאי או מפנסיה - הכנסה זו תופחת מדמי האבטלה שלהם אתה זכאי. ההפחתה מתבצעת בהתאם לסוג ההכנסה. קרא/י כאן מידע נוסף.

האם יפחיתו שוב את 5 הימים הראשונים בדמי האבטלה?

לא. מי שהופחתו לו 5 ימים ראשונים מדמי האבטלה מחודש מרץ והלאה - לא יופחתו לו שוב ימי אבטלה בחל"ת החוזר.

אם לא חזרתי לעבודה אמשיך לקבל דמי אבטלה?

כן, בהחלט. כל עוד לא הודעת על חזרה לעבודה את/ה אמור/ה להמשיך לקבל  דמי אבטלה. ביטוח לאומי האריך את תקופת הזכאות לדמי אבטלה עד ליוני 2021. 

מה אם חזרתי לעבוד רק באופן חלקי?

קרא כאן כיצד לפעול

ניתן לקרוא הנחיות מפורטות כאן 

מה קורה אם הפסיקו לשלם דמי אבטלה או שקיזזו לי סכום מדמי האבטלה שהייתי זכאי להם מסיבה לא ברורה או לא מוצדקת?

קודם כל, והכי חשוב, מגישים פניה באזור האישי באתר הביטוח הלאומי ומפרטים מה הבעיה ומדוע את/ה חושב/ת שישנה שגיאה (נרשמים לאזור השירות האישי, אם אתה לא רשום – כאן).  

שנית, יש למלא את  טופס דיווח על הפסקת תשלום דמי אבטלה / דרישה להחזר מביטוח לאומי שהכנו עבור חברי שח"ם. הטופס הזה נועד להעביר דיווחים לביטוח הלאומי לאחר הגשת תביעה לביטוח לאומי ולאחר שהתחלת לקבל דמי אבטלה וכעת הביטוח הלאומי הפסיק לשלם דמי אבטלה ו/או ביקש ממך להחזיר סכומים הנוגעים לדמי האבטלה באופן שלטעמך אינו מוצדק.

עד היום לא הגשתי תביעה לדמי אבטלה, אני עדיין יכול/ה?

בהחלט כן! את/ה יכול/ה לראות כאן את כל המידע  הנדרש ולפנות אלינו בכל דבר ועניין.

 

לשאלות ומידע נוסף ניתן לפנות לכתובת הדוא"ל [email protected]

הבהרה - האמור במידע ו/או ביעוץ ו/או במסמכים (להלן: "הייעוץ") אשר מעניק שח"ם אינו מהווה תחליף להתייעצות ו/או עבודה מול רואה חשבון/מנהל חשבונות/יועץ מס מטעם השכיר ואינו מהווה תחליף למידע המפורסם באתר הביטוח הלאומי. כמו כן, הייעוץ אינו מהווה יעוץ משפטי, ולא תחול על שח"ם ו/או מי מטעמו, אחריות כלשהיא באשר לו.